{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 september 2018

Nummer 13, een heel leuk verzoek

Nummer 13, een heel verzoek


Vandaag laat ik iets zien dat ik in begin juli maakte. Ik kreeg een heel leuk verzoek via Facebook: "Hallo Breimeisjes! Ik heb een vraagje. Een vriend van mij krijgt binnenkort zijn eerste zoontje. Ik zou graag een gebreid waterpolo capje willen geven... Zouden jullie het leuk vinden om er 1 voor mij te maken?"
En daarbij de foto van Pinterest, die ik zelf nu ook gepind heb, namelijk hier

En in dat voorbeeld staat er een 3 op, op deze moest het cijfer 13 komen. 


Vandaag is het 13 september, een mooie datum voor dit project, dus!

Een patroon was er niet, maar ik herinnerde me wat. Ik had een abonnement op Wieke, het tijdschrift dat één jaar bestond en dit is de eerste Wieke:


Een leuke rubriek van Wieke was "Van oud naar nieuw", waarin een oud patroon een moderne make-over kreeg. En deze stond in die eerste Wieke:


Het oude patroon heet het Lindbergh kapje en eigenlijk is het perfect als waterpolocap, er zitten zelfs koordjes aan. Mijn opdrachtgeefster vond 'm ook helemaal leuk, dus ik ging aan de slag. 
Kijk eens hoe het breiwerk eruit ziet:


Dan kun je het in elkaar zetten en heb je dit:


Ik haakte witte cirkels om erop te zetten en borduurde aan elke kant 


nummer 13.


De koordjes heb ik gedraaid, dat vind ik altijd zo leuk om te doen 🙂
Mijn stokoude babypop mocht het mutsje ook even passen. Het is haar iets te groot, zoals je ziet.


Nummer 13 is het nummer van de vader van het kindje. Ik hoop dat het kindje goed en wel op de wereld is gekomen en dat het mutsje voorlopig nog even niet nodig is. Super leuk bedacht, dit originele cadeau, waar ik graag aan meegewerkt heb!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


5 opmerkingen: