{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 januari 2018

Een streepje voor

Een streepje voor


En ja hoor, in november kreeg ik weer een berichtje van het magazine Friesland Post. Of ik een Friese sjaal wilde ontwerpen. Deze keer geen losse pompeblêden (zoals bij de #musthawwe), verder had ik de vrije hand.
En eigenlijk direct huppelde er een leuk idee naar binnen! Ik had weer weinig tijd, maar het idee moest eruit!


Dat is 'm! Ik noem 'm zelf "In streepke foar", Friesland Post heeft 't omgedoopt tot Friesland Post sjaal:


Het is weer een project in de techniek schaduwbreien. Deze keer heb ik het met drie kleuren gebreid. Deze sjaal stuurde ik op naar Friesland Post en je kunt 'm winnen! 


Ik citeer van de website van Friesland Post
"Vorig jaar bedacht Akkelien Smink, van de breimeisjes, op verzoek van Friesland Post een patroon voor een gebreide muts. Ditmaal vroegen wij haar of ze een Friesland Post-sjaal wilde maken. Akkelien was enthousiast en er kwam meteen een idee haar hoofd ‘binnenhuppelen’. 
Wilt u de sjaal niet zelf breien, maar winnen? Stuur dan een e-mail naar redactie@frieslandpost.nl"

Misschien moet ik zelf ook maar een mailtje sturen, want ik vond 'm eigenlijk ook wel heel erg goed geslaagd 🙂 Dus, ik denk dat ik er nog maar eentje voor mezelf moet breien! 
Wil je 'm ook breien? Je vindt het patroon dus in het januari-nummer van Friesland Post, op bladzijde 59:


Hier vindt je de verkoopadressen van dit magazine. 
En ik geef zelf ook één exemplaar weg van dit nummer van Friesland Post.
Wil je hiervoor in aanmerking komen, laat het dan weten in de reacties.
Volgende week vrijdag laat ik weten wie (Friesland-) post van me krijgt!



Dat is alvast weer een mooi happy momentje, zo aan het begin van het nieuwe jaar! 
Het is vandaag ook nog eens mijn persoonlijke nieuwjaarsdag en ja, ik vind het leuk om jarig te zijn. Ik ga genieten van deze dag.

Update: dit patroon is bij mij te koop in mijn Ravelry shop.

Voor nu wens ik iedereen graag een heel fijn weekendmét happy momentjes! 🍀


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


14 opmerkingen:

  1. Lief Breimeisje, van harte gefeliciteerd 👑!! Geniet van deze dag. Hopelijk word je weer erg verwend. Dikke verjaardagskus, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je nieuwe jaar. Je hebt een prachtig patroon gemaakt. Zo begint het jaar weer goed, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe jaar! Dat ie maar heel happy mag worden. Je sjaal is onwijs leuk bedacht en gemaakt met de schaduwtechniek. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je weer gevraagd bent. Wat een prachtige sjaal heb je gemaakt! Nou die zal straks vast veel te zien zijn in Friesland (en dat is dan weer superleuk voor jou!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De beste wensen voor 2018 en voor jouw nieuwe jaar! Wat een prachtige sjaal! Ik ben geen brei-ster, ik klungel maar wat. Schaduwbreien daar kan ik alleen maar van dromen, dus ik heb een poging gewaagd met de winaktie van Friesland Post!
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je verjaardag en met de publicatie! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er happy bij voelt :-) mooie shaal, knap ontwerp!
    Ik ding niet mee voor het tijdschrift, heb niets met Friesland (sorry)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, dat je zo snel een idee kunt bedenken en een ontwerp uitwerken! Het is een heel leuke sjaal! En ik wil wel een kansje maken om dit magazine te winnen, gewoon omdat ik dan ook wat meer over Friesland te weten kom (lijkt me heel interessant). En wie weet zet ik me ook nog wel aan het breien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooohhhh, je was jarig gisteren!!
    Van harte gefeliciteerd lieve Akkelien!
    En volgens mij had ik het al eens gezegd, maar je kunt mega-trots zijn om je ontwerp. Het lijkt me zo leuk als je dadelijk ineens mensen ziet lopen met ‘jouw’ sjaal!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooi patroon heb je weer gemaakt. Graag wil ik wel een kansje maken op dat mooie Friesland blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dsat zxou toch leuk zijn als je hem zelf zou winnen. hihihi. Maar ja het is ook leuk als iemand anders hem wint en je komt die persoon tegen.. Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. Ik doe niet mee met je winactie hoor ;-) Het is een prachtige sjaal en zo gaaf dat ze je weer gevraagd hebben.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd nog! En je word nog eens een BF (Bekende Friezin) jij! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd !!!!! en wat een mooie sjaal past weer goed bij de muts leuk hoor dat Friese blad daar hou ik wel van .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige sjaal!!! terecht dat ze telkens bij je aankloppen.. je bent een echt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bijzondere techniek, nog nooit gedaan. Leuke sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen