{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 24 januari 2018

Sokken breien op verzoek

Sokken breien op verzoek



In november vertelde ik hier dat ik garen had meegekregen om sokken te breien voor de buurman van een van De Pronkriders. De eerste sok was al klaar op 17 november! De tweede duurde wat langer, want er kwam van alles tussendoor...

Om een paar dingen te noemen:
- Sinterklaas met de surprises en zo
- de sjaal die ontwierp voor Friesland Post
- een hele leuke slinger

En ineens hadden we een paar weken ijsvrij en nam ik dus ook een beetje vrij van die sokken. Anderhalve week terug zag ik Rineke eindelijk weer en ik heb ervoor gezorgd dat ik de sokken klaar had!


De laatste steken zijn gedaan, de "teldraden" zitten er hier nog in en ik moet het nog afhechten. Dat is op de volgende foto's ook klaar.



Het ging om een paar sokken in maat 46 en het garen is geschikt voor naalden nr 4. Ik gebruikte een schema van Wolhalla. 52 steken verdeeld over vier naalden.
Ik heb een boord van 12 toeren gebreid en daarna nog 48 toeren voor ik aan de hiel begon.
Nadat de hele hiel klaar was nog 40 toeren voordat ik aan de teen begon.
Heel fijn garen trouwens, Neveda van Scheepjes, Super Noorsewol Extra. Zoon heeft van Sinterklaas ook vier bollen gekregen met een tegoedbon dat er sokken van gebreid gaan worden.


Maar eerst ga ik mijn eigen tweede sok breien! Als je De Breimeisjes op Instagram volgt, heb je al kunnen zien dat het begin er is 🙂
Of volg je De Breimeisjes op Facebook? Vind ik leuk! 👍



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Naalden 4! Dat gaat snel. Sokken breien heb ik al lang niet meer gedaan, maar ik deed ze het liefste op 2,5. Ik ben nu met babyslofjes bezig. Ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker breit dat op nr 4. mooi garen van scheepjes zeg !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niets zo fijn als zelf gebreide sokken. Mijn schoonmoeder maakt ze voor mij dus ik heb het zelf nog nooit gedaan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er goed uit, mooie kleur ook (maar die had je dus niet zelf uitgekozen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoere sokken in een mooie kleur! Wel een heel grappig contrast met je vorige blog. Daar die ieniemienie poppensokjes en hier de sokken in maat 46.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maat 46... Respect! Grappig dat ze op de foto niet eens zó groot lijken :-) Mooie kleur garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie wol, mooie sokken! Die teldraden zijn voor mij een nieuw fenomeen. Daar ga ik mij eens in verdiepen...
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm echte wol. Dat worden lekkere warme sokken. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me echt heel leuk sokkenbreien, jij kunt het al, knap hoor 👍🏻
    Veel plezier met het haken van de granny’s.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie sokken voor een man!! en lekker op een beetje dikke naalden!

    BeantwoordenVerwijderen