{ 'anonymize_ip': true }

maandag 22 januari 2018

Mystery maandag (13)

Mystery maandag (13)


Het eerste blok van maand 4 had ik vorige week al af, dat was nummer 25. Vervolgens heb ik blok 27 gebreid, nóg een blok met zo'n schuine baan:


Opvallend: op de foto bij het patroon staat dit blok andersom, ik heb toch maar volgens patroon gebreid en kleur 1 was echt die lichtgrijze.

Vervolgens heb ik blok 26 gedaan. Hierover had ik via mail een vraag gehad. Ik had het toen zelf nog niet gemaakt en had contact hierover met twee van de testers. De beschrijving is helemaal goed, wél  heel erg lang. Ik zou zelf in dit patroon gezet hebben dat je in alle teruggaande toeren de steken breit zoals ze zich voordoen. 
Een leuk patroon, dat in ieder geval:


En eigenlijk vind ik de achterkant ook wel leuk:


Voordat ik met dit patroon begon heb ik trouwens een blok uitgehaald:


Dat was nummer 11, de braamsteek. Die was in dezelfde kleur gebreid. Ik vond 'm zo mislukt, die kan straks echt niet in mijn deken. En toen ik het erover had met de dames van de handwerkavond, besloot ik op dat moment dat ik in plaats van de braamsteek een andere steek ga breien. Toch een eigen blok in mijn deken :-) Maar dit moet nog gebeuren.

Blok 28 is alweer een tricot blok:


Ook die was  snel klaar. En ik breide nog een vierde blok en dat was alwéér een diagonaal blok!


Deze diagonaal loopt net de andere kant op, zie je dat? Drie bijna dezelfde blokken in deze maand... 

In deze week kwamen er bij mij dus vier blokken bij, maar ging er ook weer eentje, uit maand 2, af.
Ik ga eerst maand 4 maar eens af maken.

Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:

Breien
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken



Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Die schuine blokken... tja, wat zal dat worden in het grote geheel?
    Nu je het schrijft over die braamsteek.. die wilde ik ook eens maken, maar het werd niks. Lastige steek volgens mij...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blokken zijn weer erg leuk Akkelien, maar vooral blok 26 vind ik erg mooi. Leuk patroon. Hoeveel blokken komen er nog tot het een hele deken is?
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn in totaal 40 blokken. Ik heb nu de patronen van 32 blokken in huis en op 1 februari komen de laatste 8 vrij.

      Verwijderen
  3. Ben je ook zo nieuwsgierig hoe het geheel gaat worden?
    Ik ben met breien helemaal bij, ook alle draadjes afgehecht! Nu nog blokken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om een blok, dat je niet mooi vindt nu uit te halen. Zit het blok eenmaal in je deken, dan trekt het altijd jouw aandacht. Nu kun je het blok gewoon opnieuw maken. De andere blokken zien er mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 26 is mijn favoriet (van deze blogpost dan :-)). Misschien vind ik de achterkant zelfs mooier hihi!

    BeantwoordenVerwijderen