{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 januari 2018

Mystery maandag (12)

Mystery maandag (12)


Afgelopen week heb ik mijn best gedaan om maand 3 af te krijgen. En.... I did it 🙂
Hier is blok 22:


Een heel leuk blok met een ajourpatroon en een leuk effect met gebruik van averechte steken. En prachtige wol, de Cool Wool Big van Lana Grossa. Ik begon eerst op de voorgeschreven naalden nr 4, maar zag op de helft dat ik veel te klein uit zou komen. Opnieuw begonnen op naalden nr 4½ en uiteindelijk ook nog 1 patroon extra gebreid, 8 naalden meer dus. 

Blok 23 is leuk en ook zeer bewerkelijk! Ik vreesde dat het niet helemaal af zou zijn, maar dat is toch gelukt. Ik heb dit blok op naalden nr 4½ gebreid en dan nog is 't niet helemaal 20 cm breed, maar er zit wel veel rek in. Hier dacht ik ook zeker 1 of 2 van die "bolletjesrijen" extra nodig te hebben om de hoogte te halen. 



Uiteindelijk bleek dat weer mee te vallen, want bij het aantal naalden volgens patroon ziet mijn blok er zo uit:



Best wel vierkant, ik laat het zo, want er zit best veel rek in. Wel belangrijk om het vrij losjes af te hechten! Dit blok is ook gebreid met de Cool Wool Big van Lana Grossa, net als het vorige blok.

Blok 24 was weer een makkie, die hebben we vaker gehad:


Het thema bij de Mystery Blanket van 2017 is "landscape" en ik vermoed dat dit de lucht zal zijn, maar het is nog even afwachten. In februari komen nog 8 patronen voor blokken vrij en eerst ga ik die van januari, maand 4, natuurlijk maken.

Ik heb vast een blok af van de nieuwe maand:



En hier is mijn overzicht van maand 3 in een collage:




Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:


Breien
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken



Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Spannend hoe de deken wordt met alLe patroonaanpassingen :) Ik zie de lucht, de bomen, de sneeuw en het tulpenveld... Landschap icm de blokken klinkt veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke patronen benieuwd hoe het geheel er straks uit zal zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, die schaapjes zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een variatie in blokken... Dat maakt het wel extra spannend, maar het is geheim natuurlijk. Misschien wordt het wel totaal iets anders dan de lucht enzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar zitten pareltjes van blokken tussen hoor. Vooral het patroon van de groene vind ik erg mooi! Succes met alle volgende blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De blokken zien er mooi uit. Sommige lijken me flink ingewikkeld om te breien. Knap dat je ze steeds weer mooie voor elkaar krijgt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooohhh, gewldig, zo allemaal in het overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blokken, in het overzicht komen ze mooi bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken en kleuren!
    Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden als alle blokken klaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh prachtig, dat overzicht! Dat wordt een magnifieke deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blok 24 had je wel verdiend na nr 22 en 23 (die ik trouwens allebei heel erg mooi vind!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blok 24 had ik zelfs al eerder af ;-) Ja, ik vind 22 en 23 ook allebei echt mooi!

      Verwijderen