{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 3 januari 2018

Musthawwe voor Marly

Musthawwe voor Marly


Voor het magazine Friesland Post ontwierp ik vorig jaar een muts, de #musthawwe. Inmiddels heb ik er ook een voor mezelf gebreid en ik draag 'm tijdens het schaatsen. Nu heb ik er een gebreid voor m'n achternichtje. Ik hield precies het patroon aan, gebruikte zelfs dezelfde wol, alleen heb ik gebreid op breipennen nr 5.



Na enige twijfel koos ik deze keer eens voor rode pompeblêdsjes 🙂


Die zette ik vast met de begin- en einddraden.



Het mutsje is echt veel kleiner dan m'n eigen muts, dus ik zat er wel een beetje over in. Gelukkig past het precies! Ik gaf het vlak voor kerst, het was avond, dus het licht was niet goed genoeg voor een foto. Misschien krijg ik die nog binnenkort!


Ook leuk, de #musthawwe met rode pompeblêden!


Wil je deze muts ook breien? Je vindt het patroon  hier (Nederlandse versie)
en hier (yn 't Frysk). 

En als je 'm maakt, mail je me dan een foto? debreimeisjes@gmail.com
Of deel 'm op Instagram of Facebook, met #musthawwe! Dat vind ik leuk!

De Breimeisjes kun je volgen via Facebook en/of Instagram.


Leuk dat je komt kijken op m'n blog in deze vakantietijd!
Fijne feestdagen gewenst, brei en/of haak een goed einde aan 2017,
dan nemen we in 2018 de draad weer op!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. De rode pompeblêden komen prachtig uit op deze muts. Leuk dat je nichtje ook zo'n mooie muts wilde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pompeblêden en hartjes tegelijk. Schattig mutsje voor een schattig Fries meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rode pompeblaadjes vallen wel op zo. Staat ook erg mooi.
    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bewaar hem even Akklien ik heb een leuk projectje bedascht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De blaadjes zijn net de finishing touch.

    BeantwoordenVerwijderen