{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 januari 2018

Mystery maandag (11)

Mystery maandag (11)


Na twee weken "vakantie" pak ik de Mystery maandag weer op. De vorige keer had ik twee blokken gebreid van de derde maand, ik heb er weer een paar klaar:

Blok 19, de schaapjes. Over dit blok is wat onduidelijkheid bij de zomerdeken. In het patroon wordt als basiskleur nr 245 genoemd, maar op de foto die bij het patroon geplaatst is, is het blok met blauw, nr 265 gebreid. Ik heb toch gekozen voor de lilakleur, ik zie dat wel voor me: schapen op een heideveld 🙂


Ik vind inbreien heel leuk, dus dat heb ik uiteraard gedaan. Ik koos ervoor om de schapen naar rechts te laten lopen. Dat was namelijk handiger, de draad die ik gebruikte voor de pootjes kon dan met geringe afstand ook voor de schapenkop gebruikt worden.
Leuk dat voor de wollige schaapjes het fluffy garen Phildar Beaugency gebruikt wordt!
In de patronen wordt steeds gesproken over mazen, dat kan natuurlijk ook. 


Ik moet het nog wel even afhechten allemaal. Eerst door met blok 20. 


Een mooi blok met kruisende steken en ajour, gebreid met Durable Cosy. Mooi garen is dat! Dit is de dikkere versie, gebreid met naalden nr. 5. Inmiddels heb ik zelf een project gemaakt met de Durable Cosy Fine, maar daarover later meer. 

En zover was ik op 31 december 2017. Precies de helft van de 40 blokken klaar! Steeds op de eerste van de maand komen er weer nieuwe patronen online bij Breiclub.nl en op 1 januari 2018 kwamen de blokken voor maand 4 vrij, maar ik heb er nog 4 te breien voor maand 3, dat komt eerst. Hier is blok 21:


Een rood blok, rouge, in boordsteek 1 recht, 1 averecht. Daarom lijkt het heel smal, maar er zit veel rek in, dus dat komt vast wel goed. Ik heb gebreid met naalden nr 4, zoals ik doe met alle blokken met Phildar Partner 3,5. Bij dit blok waren 58 naalden voldoende om de hoogte te bereiken.

Ik schreef nóg een blog die Mystery Blanket gerelateerd is, gisteren kwam die blog online bij Breiclub.nl. En die blog gaat over blok 10, gebreid in de gerstekorrelsteek: 



Als je meerdere kleuren gebruikt krijg je een heel erg leuk effect namelijk! Deze blog vind je hier.

Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:



Breien

De Breimeisjes 
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Nou, het zal je niet verbazen dat het schapenblok m'n favoriet is deze keer! Wat een enig blokje is dat zeg... Ik krijg spontaan zin om weer te gaan (in) breien!
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de schaapjes hebben ook mijn hart gestolen, dat trok me direct bij de aankondiging van deze Mystery Blanket :-)

      Verwijderen
  2. Mooie warme kleuren heb je, toch heel anders dan de winter.Mooi he die schaapjes, zo lekker zacht. Succes met de andere blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo benieuwd hoe het eruit gaat zien. Met alle heel verschillende blokken kan ik mij er geen voorstelling van maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De uitrafeling van het mysterie gaat weer gewoon verder in het nieuwe jaar, leuk!
    Die schaapjes zijn prachtig en je hebt het ook zo netjes gebreid. Ik denk dat het opmazen met de pluizige wol een lastiger klusje is.
    Leuk om weer iedere maandag te mogen zien hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jaaaa die schaapjes zijn leuk |!!! die doen het toch altijd goed in breiwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die schaapjes! Je ziet ze ook vaak in dekens en op mutsen e.d., geweldig leuk! De andere blokken zijn ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige blokken en de schaapjes lijken door het lila nóg zachter!

    BeantwoordenVerwijderen