{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 januari 2018

(Half-) jaarproject?

(Half-) jaarproject?


Zitten jullie ook op Instagram? De Breimeisjes wel! Leuk als je me volgt 😊

Heel inspirerend, want ik zag bij Mriek dat ze een jaarproject met een granny per dag gestart is en Annemarie doet op haar manier ook mee, met een grote granny per week. 

En ik haak voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld en heb best wat restjes liggen. Alleen kan ik er niet een jaar over doen, want die deken moet deze zomer klaar zijn. Ik weet nog niet precies hoeveel ik in welke tijd "moet" maken, maar het begin is er:


35 x 35 cm! Dan heb ik 32 granny's nodig. Iets meer dan een per week, ik ga het proberen! 

Update! Heel goed nieuws: ik heb een rekenfout gemaakt 🙂
Ik kreeg vanochtend mail van Maria (van poppendag, je weet wel), ik heb met 24 van deze blokken al een deken van 140 x 210! Dat ga ik makkelijk redden met 1 blok per week!

Haken jullie ook aan? Thuis of met een groep?
Op 11 januari gaan we weer haken in de bieb in Sneek. We haken dan van 14.30 -16.00 uur. 

De andere data die al genoteerd staan voor 2018 zijn:

- 15 februari
- 15 maart
- 12 april
- 17 mei

Haak je ook aan? Gezellig! 
Wil je nu meer weten over de Grootste Gehaakte Deken van de Wereld? Kijk dan even op hun Facebookpagina! En kijk ook even bij Haak je aan? Samenhaken is verbinden. Of op de Instagram-account. In 2017 waren er ruim 5500 dekens binnen, we gaan voor een eindspurt!

Leuk dat je komt kijken op m'n blog in deze vakantietijd!
Fijne feestdagen gewenst, brei en/of haak een goed einde aan 2017,
dan nemen we in 2018 de draad weer op!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Ook in 2018 draag jij je steentje wel weer bij. Daar gaat vast wel weer een mooie deken uitrollen. Ik denk dat ze het record wel binnen hebben hè met ruim 5500 deken. Wat een aantal! En wat een mooie exemplaren zitten ertussen. Haakse weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt altijd zo leuk om iedere dag aan een project te werken maar inmiddels weet ik dat dat voor mij niet werkt. Na een aantal dagen begin ik het saai te vinden en voelt het als een verplichting en een last. Wel leuk om te zien hoe anderen de prachtigste projecten maken op deze manier, de temperatuurdekens vind ik bijvoorbeeld ook zo geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedere dag vind ik ook veel, maar een keer per week lijkt me wel te doen. Ook omdat dit ik nu bij nader inzien binnen een half jaar klaar kan hebben!

      Verwijderen
  3. Weer een leuk idee van je, een bestaand idee, maar dan weer met je eigen draai ;) Ik doe niet mee, niet dat ik niet zou willen, maar ik moet streng zijn, want ik wil al heelveeeel.
    Succes en wij genieten met je mee.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me altijd een haalbaar idee, elke week een rand of blok maar in de praktijk lukt het mij niet. Niet genoeg discipline vrees ik, :). Een goed voornemen van mij is dan ook dat ik mij niet meer tot dat soort dingen laat verleiden. Wat niet wegneemt dat ik regelmatig ergens aan haak, alleen duren die projecten gewoon wat langer. Veel succes met je deken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. iedere dag vind ik ook veel maart ik pas voorlopig even

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes en veel haakplezier, het wordt toch weer een mooie bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuk project toch! Heel leuk om te volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij Creageertje las ik net over een deken waarbij iedere dag een granny wordt gehaakt. Leuk idee! Maar met de grote granny's schiet je wel lekker op! Voor mij geen haken, maar ik geniet wel van al het moois wat er langs komt in blogland😁

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga ook graag jouw grote granny’s volgen, maar meedoen zit er niet in... Ik heb misschien een beetje veel hooi op mijn vork genomen... :-))) En ik kan er nog niet over bloggen, bah :-))) Maar het is wel heel leuk.
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Akkelien,
    ik zag jouw granny net bij Annemarie en ik zou je graag willen uitnodigen deel te nemen aan mijn nieuwe (na ja eerste eigene) link-up party, waar zich alles om Granny Squares draait. Misschien nemen er dan ook een paar meer mensen deel ann dit projekt.
    Succes!
    Marjan
    P.S.: https://marie-lucienne.blogspot.com/2018/01/welcome-to-granny-spiration-link-up.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankuwel, lieve Akkelien! Ik hoop, je nog dikwijls bei de Granny-Spiration Link-Up Party te kunnen begroeten. Maar als je elke week een blok maakt, dan lukt dat zeker ;-)
      Prettige Zondag,
      Marjan

      Verwijderen