{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 17 januari 2018

Aan de Haak met de Homey Comfort?

Aan de Haak met de Homey Comfort?


Kennen jullie Aan de Haak? Het enige échte Nederlandse haaktijdschrift, zoals ze zelf zeggen. Een leuk tijdschrift en er stond zelfs al eens een patroon van mij in 😊
Ik krijg ook hun nieuwsbrief en volg hen op Facebook. En zodoende had ik het al gezien: er komt een CAL. De "Homey Comfort Aan de Haak CAL 2018".

Nu kreeg ik de vraag of ik er een blog over wilde schrijven en dat wil ik wel. Daarom beschik ik nu over hele mooie foto's die ik hier kan laten zien.

De deken is ontworpen door Hera van Wijk.

Er zijn pakketten samengesteld in twee kleurstellingen: 
Dit is "Indigo Meets Rose":


En dit is "Curry Up":



De deken wordt gehaakt met Durable Cosy. Dát garen heb ik toevallig net leren kennen, doordat ik meedoe aan de Mystery Blanket. Ik gebruikte het voor blok 20 (zie deze blog) en daardoor heb ik voor een ander project inmiddels ook de Durable Cosy Fine gebruikt. Dát kan ik nog niet laten zien, maar ik vind het geweldig mooi garen! Het heeft een fluweelachtige glans, het is een mengsel van katoen met acryl, het is licht van gewicht en lekker zacht.





Met de Durable Cosy krijg je een stoere deken van ongeveer 90 x 180 cm en met de Durable Cosy Fine wordt de deken uiteraard kleiner en ook dunner. De afmeting zal dan ongeveer 65 x 120 cm worden. Op de volgende foto zie je het verschil:



Deze CAL begint op donderdag 8 februari en duurt 15 weken. De patronen krijg je via de nieuwsbrief binnen en verschijnt ook op de website.
Wat ook leuk is: in de eerstvolgende twee nummers van Aan de Haak zal nog een leuke toevoeging beschreven worden. Ik ben heel benieuwd! Ik vind de deken er heel aantrekkelijk uit zien, qua kleur én qua steken.


Er zijn mooie pakketten samengesteld met alle benodigde bollen én een leren label, je ontvangt dan 34 bollen Durable Cosy of 24 bollen Durable Cosy Fine. 
De garenpakketten kun je hier bestellen en daar kun je ook de prijzen vinden. 

Of ik zelf meedoe? Nou... hoe leuk ik 'm ook vind, ik heb nogal wat dekenprojecten op dit moment, de Mystery Blanket én twee dekens voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. En vooral bij de laatste twee heb ik met een deadline te maken, die moeten in mei echt af zijn. Dus ik geloof dat het beter is dat ik nu even niet aan haak... Soms moet je keuzes maken! Al is 't nog zo lastig!



Wat wel extra leuk is, én nog een kans voor mij: Je kunt de deken ook haken met eigen garen, misschien uit eigen voorraad?!?!?! Je krijgt dan natuurlijk ook een ander formaat, dat is wel iets om rekening mee te houden. Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief via de website. Je ontvangt dan elke week op donderdagavond het nieuwste deel van het patroon in je mailbox! Dat kan via deze link. Dat heb ik al gedaan!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je een blogje hebt gewijd aan deze CAL van Aan De Haak en ons zo ermee laat kennis maken. De dekens zien er allebei heel mooi uit. Maar op dit moment heb ik gewoon geen handen meer over *Ü*.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De deken is super mooi maar de pakketten vind ik wel prijzig ik zou dus voor garen uit de eigen voorraad gaan maar ik haak ook niet aan heb net een deken af en ik wil nu weer wat anders doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, prachtige ontwerpen en schitterende kleuren voor beide dekens! Ik zou niet kunnen kiezen! Dat garen moet ik ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is wel heel leuk, bedankt voor het erop attenderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is deze. Maar ik pas even want heb net mee gedaan met de cosydeken. Ook daar kon je met eigen garen mee doen, dat is wel zo handig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het online demotijdschrift zo doorblader is het inderdaad een heel leuk blad. Mooi ontwerp van de deken (en oei wat een prijs voor het pakket - daar ben ik niet zo goed in :) Maar het blad ga ik mij eens verder in verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blad is beslist leuk! Begin februari komt er een nieuw nummer uit. Kijk het dan eens in bij de boekhandel of supermarkt!
      Ja, zo'n pakket is best kostbaar, maar dat is gewoon de prijs van de garens. Het is wel super mooi garen! Ik vind het wel heel leuk dat je ook gewoon de patronen via mail krijgt en de deken dus van garen van je eigen keuze kunt haken. Dan kun je het zo duur maken als je zelf wilt!

      Verwijderen