{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 januari 2018

Donderdag - dekendag Aan de haak in de bieb én grote granny nummer 3

Donderdag - dekendag Aan de haak in de bieb én grote granny nummer 3


Vorige week hebben we weer gehaakt in de bibliotheek in Sneek en wat was het weer leuk en gezellig! En wat is er weer veel gehaakt. Hier is een overzichtje van al die dekens in ontwikkeling:


Er zijn meerdere dames die nu met grotere grannies werken. Dan heb je aanzienlijk minder werk met in elkaar zetten. Zie ook deze mooie deken:


Gehaakt door mevrouw Braaksma, rechts op de foto. Prachtig patroon! Hennie, links op de foto, helpt even met vasthouden. Hennie heeft zelf ook een deken gemaakt met grotere grannies, die is bijna klaar, alleen nog wat draadjes afhechten. Je ziet 'm alvast op de volgende foto:


Deze deken is ingeleverd door mevrouw De Boer:


Zoveel kleine grannies en dan ook nog eens meerdere kleuren per stuk! Dat zijn heel veel draadjes om af te hechten. Nog een foto, dan kun je het beter zien hoe mooi en kleurrijk deze deken is:


Tara had óók nog een deken af:


Weer een mooie deken in de zigzagsteek.

Zelf werk ik o.a. aan een deken met grote grannies, zoals jullie weten. Ik begon in de bieb aan mijn derde #onebiggrannyaweek, maar het ging niet zo best. Eerst haakte ik een toer per kleur, dat heb ik weer uitgehaald om over te gaan op wat ik bedacht had: twee toeren per kleur. Maar toen ik met de derde kleur bezig was, wees een van m'n hakende buurvrouwen me erop dat ik drie toeren van de tweede kleur had gedaan 😕 Praten en breien... ik bedoel natuurlijk: haken....

Uiteindelijk heb ik 'm afgelopen weekend af gekregen, mijn derde granny:



En nu is dat project al zover:


Ik moet wel even door haken, want we kunnen nog tot in mei dekens inleveren, heb ik begrepen. 
In de bibliotheek in Sneek haken we nog aan op de volgende data:

- 15 februari
- 15 maart
- 12 april
- 17 mei

We haken dan steeds van 14.30 - 16.00 uur.
Haak je ook aan? Gezellig! 

Wil je nu meer weten over de Grootste Gehaakte Deken van de Wereld? Kijk dan even op hun Facebookpagina! En kijk ook even bij Haak je aan? Samenhaken is verbindenOf op de Instagram-account. We gaan voor een eindspurt!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Toch hou ik wel van de kleine granny's beetje meer werk maar lekker kleurrijk deze is ook erg mooi geworden. Je bent alweer lekker op dreef heken en beppen gaat vaak niet samen :)))) maar het komt goed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken is fijn, maar kletsen ook ;)
    Wat worden er toch mooie dekens gemaakt, echt super!
    Je hebt al 3 mooie granny’s, knap hoor, je hebt immers ook nog meer te doen! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ja, dat heb ik ook, dat ik foutjes maak tijdens het babbelen. Zelfs al haak ik iets simpel, dan heb ik plots een steek of rij te veel. Terwijl dat anders nooit gebeurt!
    Maar het is toch zo gezellig, samen handwerken.
    Jullie hebben schitterende dekens gemaakt! Die met de kleine granny's is mijn favoriet, hoewel ik die met de grote stippen ook erg prachtig vind.
    Jullie zijn goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie resultaten weer! Ik geloof dat ik groot en klein wel net zo m ooi vind. Ieder op zijn eigen manier. Kleurrijk(er) of rustig(er). De grote stippen is ook erg mooi en de ripple(?) ook. Ach ze zijn allemaal erg mooi én met liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen