{ 'anonymize_ip': true }

maandag 29 januari 2018

Mystery maandag (14)

Mystery maandag (14)


Bijna 1 februari: dan komen de laatste 8 blokken vrij voor de Mystery Blankets 2017!

Ik had er nog een paar liggen van maand 4, te beginnen met nummer 30:


Dat is de derde! Er komt dus een klein dennenbos in mijn landschap 😀

Blok 31 is een voor mij wel bekende steek:


In deze versie halen we steeds 4 draden bij elkaar, in één van mijn breiboeken staat een versie over 3 draden, de steek wordt daar "vlindertjes" genoemd. Ik vind het zelf ook op strikjes lijken. Leuke steek en vrij snel klaar. Al heb ik wel een rij strikjes/vlinders extra gebreid om aan 20 cm te komen.

Blok 32:



Een leuk ajourpatroontje!

Ik heb ook al een poging gedaan voor een vervanger van de braamsteek. Ik zag "trosjes bessen" en dat leek me wel een mooi compromis, maar 't viel me tegen:


De bessen komen niet mooi naar voren. Er staan nog veel meer steken in mijn breiboeken, dus ik kies gewoon wat anders!

Maand 4 heb ik in ieder geval klaar en zoals je in het overzicht ziet was er wat minder afwisseling deze keer: 3 diagonale blokken! En de derde kerstboom. Ik ben heel benieuwd naar de laatste acht blokken. Het einde is in zicht!




Ik ben niet de enige die bezig is met de Mystery Blanket en ook niet de enige die erover blogt. Wil je meer hierover lezen en zien? Hier is een lijstje met links:


Breien
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt Wietske haakte de kleine deken en heeft 'm al klaar! Je kunt 'm hier zien.
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken



Liefs van De Breimeisjes!


www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een mooi geheel, ik ben net zo benieuwd als jij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk echt dat het een prachtige deken word! Wat een verschillende stijlen en kleuren enz. ik ben heel benieuwd! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie steek is de strikjes/vlindersteek.
    Het ajourmotiefje is een gouwe ouwe voor me.
    Groot gelijk dat je op zoek gaat naar een alternatieve steek als de bramen/besjes niet willen lukken. Je vindt er vast iets anders moois voor.
    Nog een paar dagen dan is het Mystery geen mystery meer. Misschien wel jammer, maar ook lekker dat het einde in zicht komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd naar de laatste 8 blokken. We krijgen dan op 1 maart te zien hoe de blokken aan elkaar gezet moeten worden. Dat is iets waar ik nog wel even tegenop zie, trouwens... Ik moet ze ook nog blokken. Dat wordt nog wel een klusje! :-)

      Verwijderen
  4. Elke keer weer verrassend! Heb je de blokken al uitgelegd en een soort van schuifspel gedaan om een afbeelding te krijgen? Ik zou het niet kunnen laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een aparte steek heeft blok nummer 31. Heeft deze ook een naam? Dan ga ik hem opzoeken in mijn stekenboek. Ook het ajour is weer erg leuk. Heb je al een alternatieve steek gevonden voor de braam?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn breiboek heet deze steek "vlindertjes". Ik moet 'm nog opspannen, dan ziet het er wat anders uit :-)

      Verwijderen