{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 10 januari 2018

Opgeruimd

Opgeruimd



Het nieuwe jaar is begonnen en daar horen nieuwe kalenders bij. Scheurkalenders vind ik altijd leuk al vind ik ze vaak wel wat duur. Ik wacht wel eens tot ze afgeprijsd zijn en soms zie ik ook wel een leuke kalender die niet zo duur is. Ik kwam deze tegen:


Ik laat me inspireren dit jaar! En zal af en toe wat delen. Ik kreeg al de "Nadenkvraag" over welke spullen die ik bezit, ik eigenlijk lelijk vind. En waarom ik die zou bewaren. Dat was op de dag dat ik de kerstboom opruimde en kijk:


Dit zijn de lelijkste engeltjes uit mijn verzameling 😊
Die wil ik tóch houden! Het gebreide engeltje met haar punkhaar en haar té blauwe ogen is vast en zeker met liefde door iemand gemaakt. Het gefiguurzaagde engeltje komt van de kerstmarkt van de school van zoon toen hij in de brugklas zat. Allemaal pubers die zelf dingen maakten, bakten, knustelden, de opbrengst voor een goed doel. Ja, ik vind 't toch wel schattig, met het gat midden in 't gezicht. 

De kerstboom is dus opgeruimd, samen met alle engeltjes, en nog steeds in mijn leven!

Nog een opruimactie, ik ging natuurlijk zelf ook een wasdoekje maken voor de actie waarover ik hier schreef. Met garen uit eigen voorraad.


Je kunt nog meedoen, je kunt je doekjes nog insturen tot en met het komende weekend! Mijn doekje is er al en ik laat het deze week nog zien.


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


10 opmerkingen:

  1. Ja, ik houd ook van scheurkalenders! Maar ik kreeg er eind vorig jaar al één voor m'n verjaardag. Leuk, elke dag een stukje 'wijsheid'.
    Toch vind ik die twee engeltjes op een bepaalde manier wel fascinerend. Lelijk heeft toch ook wel wat!
    Fijne (handwerk) dag vandaag hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De engeltjes zijn prachtig. Leuke scheurkalender je gaat daar vast nog wel meer uit delen met ons (hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is een verschil in uiterlijk (lelijk?) en het bijbehorende verhaal (mooi/herinnering), wat de engeltjes betreft...
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel of iedereen aan het opruimen is. Een vriendin had een boek over opruimen gehaald met hele goede tips en ik heb vanmorgen mijn garen en handwerkbox eens uitgemest, heb echt veel opgeruimd en dat voelde heelerg goed. Ze zeggen toch een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd oid. hihihi..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een lekker opgeruimd huis voelt lekker aan maar van mijn handwerkspullen moeten ze afblijven :) groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahah zo'n boek zou ook wat voor mij zijn...ik kan moeilijk afstand nemen van alles.. want kan altijd nog wel eens te pas komen!!! en ja aan alles wat ik ooit van iemand gehad heb, hecht ik waarde, vooral aan zelfgemaakte dingen, dus die doe ik ook nooit weg.. en voorraden papier voor kaarten en garen om te haken en breien heb je immers nooit genoeg... zie je nu wel dat mijn poppenhuisje afgeladen is en ik niks kan weggooien??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, wel leuk, zo'n inspirerende afscheurkalender. De vragen of opdrachten die je niet fijn vindt, kun je ook best negeren ;-) En de andere dingen kunnen je juist motiveren.
    Zo heb ik trouwens ook wel dingetjes die ik niet zo heel mooi vind, maar toch bij hou. Af en toe krijg ik dan een aanval van opruimwoede en doe ik toch wat dingen weg. Maar zoals Sandra hierboven zegt; niet te veel opruimen in de handwerkspullen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. volgens mij is januari ook opruim maand huppa de bezem erdoor. Tja soms is lelijk heeeel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We hebben je doekje ontvangen hoor! Hij is enorm leuk Akkelien, dankjewel <3

    xxx Alexa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van de ene kant tof, al dat opruimen, maar van de andre kant ben ik er ook een beetje allergisch voor. Allemaal ‘opruimgoeroes’ die voor ons willen bepalen wat wij op ‘moeten’ ruimen? Pffff.... gelukkig heb jij er in het engeltjes geval lekker lak aan gehad.
    Neemt niet weg dat ik ook wel het een en ander op ‘moet’ ruimen. Van mezelf dan welteverstaan :-)))

    BeantwoordenVerwijderen