{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 9 december 2022

Week 49

Week 49

Op de negenenveertigste vrijdag van dit jaar is hier deel 49 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Vandaag laat ik heel veel engelen zien, uit mijn verzameling. Speciaal voor deze blog heb ik de kerstdoos extra vroeg naar beneden gehaald.
Ik ben er druk mee geweest, want in eerste instantie had ik 50 engelen op deze foto's gezet 🤭 Ik heb de tweede foto later nog eens gemaakt.


Hier had ik ze enigszins gestructureerd neergelegd, 5 rijtjes van 5. Er zitten bij die door iemand zelf gemaakt zijn, soms speciaal voor mij, maar ook wel dat ik ze kocht op een kerstmarkt. 

Het oranje engeltje bovenaan de volgende foto kocht ik ooit in Duitsland in Monschau, waar altijd een kerstmarkt leek te zijn. Ik weet niet of dat nog zo is. Ik vind deze engel erg mooi, al mist ze inmiddels wel een voetje...
De goudkleurige engel in de blauwe glitterster kreeg ik als klein meisje van een lieve tante, die heb ik vast al langer dan 50 jaar!
En die mooie slanke engel uiterst rechts, die kocht ik ook op een kerstmarkt en hangt altijd aan de piek. Bij bijna elke engel heb ik wel een herinnering. Ik krijg vaak engelen, omdat het al bekend is dat ik ze min of meer verzamel. Er zitten ook veel engeltjes bij die ik kreeg van dames van de handwerkavond.


Ik heb er nog veel meer! En ik heb dit jaar ook al een aantal "nieuwe". Die laat ik gewoon ook zien, een kleine "bonus" 🙂


De 3 rechtsboven vond ik op een rommelmarkt, de 3 linksonder bij de Dorcas en het engeltje linksboven kocht ik bij de Wereldwinkel, ze riep me en ik kon haar niet laten hangen daar 😉
Ik zag daar trouwens ook meer van die mooie gekleurde engelen van papierstrookjes, zoals de engel rechts op de foto linksonder. Hmm, iemand had dat engeltje dus alweer een tweede kans gegeven en dat krijgt het engeltje bij mij! Het engeltje rechtsonder kreeg ik van de m'n kapster, als kerstgroet.
Ik heb nog veel meer engelen, ik laat nu ook nog even de zelfgemaakte zien:


14 stuks. Ik heb er veel meer gemaakt en heel veel weggegeven. Je ziet hier 4 dezelfde gehaakte engelen bij liggen. Het patroon daarvan vind je hier. Het wordt vast heel veel gehaakt, want het is al weer een tijdje de meest gelezen blog.
Onder het label "engelen" vind je meer!

En bij die 14 zelfgemaakte engelen heb ik ook nog 35 zelfgemaakte sterren:


Het label "sterren" zal vast ook inspiratie opleveren, qua patronen en zo.

Dat maakt nog eens het getal 49. Dat vind ik ook altijd een heel leuk getal: 7 in het kwadraat, als dat geen geluksgetal is!

De negenenveertigste vrijdag van 2022 is gevuld met heel veel engelen en wat sterren!
Nog 3 blogs in deze challenge te gaan, dat zou moeten kunnen. 


Fijne dag  en heel fijn weekend 🎄🎄🎄

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Weer is het je gelukt. Mooi al die engelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je 50 engelen had laten zien, had ik het niet gemerkt hoor ;o)
    Ja engelen horen ook helemaal bij jou. Mooi om ze nu allemaal bij elkaar te zien. Natuurlijk zijn de gekochte mooi, maar de zelfgemaakte vind ik nóg mooier.... Voor jou zullen sommige engelen een hele bijzondere herinnering hebben, mooi om die ieder jaar weer te herbeleven als de engeltjes door je handen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke verzameling engeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe knap is het toch dat je het steeds weer voor elkaar
    krijgt om de weer weer OVERVOL te maken. Prachtig
    wat je vandaag weer allemaal laat zien, mijn complimenten
    voor al dat moois!!!

    BeantwoordenVerwijderen