{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 22 december 2022

2x lol van dezelfde wol

2x lol van dezelfde wol


Vorig jaar bedacht ik een hele leuke sjaal die ik maakte van een bol sokkenwol. Ik liet 'm hier zien.

Het was zo leuk om te breien dat ik er nog eentje maakte, van een heerlijke grote bol verloopgaren van 100% katoen, die liet ik hier zien.

In de praktijk draag ik die katoenen versie heel graag en de sokkenwolsjaal blijft liggen. Wel ontzettend leuk garen! Bovendien ben ik momenteel dol op sokken breien. Dus....

Nu ben ik bezig met een soort van kerstsokken voor mezelf. Iets met 2x lol van dezelfde wol. 


Ik brei deze sokken lekker klassiek, een boord met boordsteek 1 gedraaid recht, 1 averecht.
Verder met *3 recht, 1 averecht*.

Ik vind het zo fijn aan sokken breien dat het gewoon klopt, als je eenmaal weet hoe het moet. En dat je dan ook nog juist zelf je eigen aanpassingen kunt toepassen, zodat je je eigen perfecte basispatroon hebt! Dit kan ik prima breien terwijl ik tv kijk. Of in de auto. Kijk, sok 1, nog met de teldraad erin:


Terwijl de sjaal steeds kleiner wordt, groeit sok nummer 2:



Ik ben benieuwd of ik ze aan kan met de kerstdagen, maar ik denk het eigenlijk wel 😊

Dit garen is van Opal en het heet True Love. Het is ook in andere kleuren en het is niet bedoeld als kerstgaren. Ik zal de sokken vast ook wel op andere momenten dragen!


Fijne dag 🎄🎄🎄

Liefs van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

4 opmerkingen:

  1. Een creatief 2023 gewenst! Liefs Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als je iets niet draagt, dan kan je het maar beter hergebruiken. Zo heb je straks meer plezier van het garen én van de sokken natuurlijk. Fijn hé als je het perfecte patroon in je hoofd hebt zitten. De tweede sok vliegt vast snel van de pennen zodat je ze aan kunt met kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is dat, niks zomaar weggooien, hergebruiken geeft ook plezier. Zeker als er zo’n mooie sokken van de pennen komen.

    BeantwoordenVerwijderen