{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 december 2022

Wanten breien: Julvanten 2022

Wanten breien: Julvanten 2022


Vorige week vertelde ik hier al dat ik Zweedse wol had gewonnen en dat ik gestart was met de Julvanten 2022. Dat is een gratis patroon van een paar wanten naar een patroon met een Zweedse uitstraling. Dit is een initiatief van Eddna. Dit is van oorsprong een Zweeds bedrijf, maar ze zijn nu ook actief in Nederland. Heel handig, want het patroon is ook lekker in 't Nederlands. Het ontwerp is van Maja Karlsson.


Voor wat extra warmte heb ik de boord iets langer gemaakt, ik heb 20 toeren gebreid en dat is zo'n 7 cm.

Deel 1 van het patroon vind je hier en zo ziet dat deel er bij mij uit:


Dit is de binnenkant van de hand en rechts zie je de duimspie:


Mooi met de verticale strepen op de zijkanten: zo krijg je geen rare overgang waar de toer begint. Dat ga ik onthouden!

Deel 2 kwam op vrijdag online, je vindt het hier.

Ik heb 3 toeren gebreid van dit deel en toen alles tot de boord uitgehaald. Vervolgens iets dikkere naalden gepakt en weer opnieuw begonnen. Het werd naar mijn idee toch te strak, het mocht wel wat soepeler.


Gisteren kon ik deze foto's nog met daglicht maken. Daarna heb ik nog wat toeren kunnen breien. De naalden zijn van Addi, ik had ze al een tijdje, maar nog niet gebruikt. Grappig dat ze verschillende kleuren hebben, al weet ik niet of dit persé handig is. De dikte staat op iedere naald vermeld en elke naald heeft een wat stompere en een "scherpere" punt. Ze zijn ook heel licht! Mooie naalden!

Vandaag is deel 3 van het patroon online gekomen. Je vindt het hier.

Een heel leuk project en wat een geweldig patroon.


Fijne dag 🎄🎄🎄

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke handschoenen. Misschien wil ik die ook wel breien. Hoe dik is dat garen Akkelien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is best wel dikke wol, volgens het label geschikt voor naalddikte 4-4½. Volgens het patroon wordt 3½ gebruikt, maar dat werd mij dus wat te stug.

      Verwijderen
  2. creatieshaken-ria19 december 2022 om 13:55

    Ze worden erg mooi je wanten.Jahoor het moet soepel zijn trek veel makkelijker aan.
    Netjes hoor het inbreien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn net witte vlokjes die uit de blauwe lucht dwarrelen...
    Mooi patroon voor wanten, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze worden prachtig! Jammer dat je een stuk moest uithalen, maar als je ze straks draagt, ben je er vast blij om!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet erg, om even uit te halen! Het breit best snel, omdat het niet zoveel steken zijn. En het is fijn dat het nu soepeler wordt.

      Verwijderen
  5. Ze worden prachtig Akkelien, en ze zien er zo heerlijk
    warm uit. En iets ruimere wanten zitten warmer dan
    strakke, althans in mijn beleving. Het is inderdaad een heel mooi patroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke winterwanten dat is iets wat ik nog nooit gebreid heb. Een heel mooi patroon en wat Elizabeth zei net sneeuwvlokken

    BeantwoordenVerwijderen