{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 1 februari 2019

Handwerkavond/freubelavond

Handwerkavond/freubelavond


Altijd een happy moment, de handwerkavond! En tegenwoordig maken we er ook wel eens een freubelavond van. De eerste keer van 2019 was zo'n speciale editie.
De laatste van 2018 was dat trouwens ook, toen knutselden we met papier én het was de avond waarop we elkaar een goedgevulde goodiebag gaven. Van mij krijgen ze allemaal zo'n schaaltje waarop ik met porseleinstiften bloemetjes had getekend:

Wil je meer weten over deze schaaltjes? Kijk dan hier
Wil je meer lezen over die speciale freubelavond? Dat zie je hier
En hier kun je de verder inhoud van die goodiebags zien
We hadden tijdens die avond afgesproken eens een keer iets te doen met die stiften tijdens een workshop en ik besloot er dit jaar mee te beginnen. Ik had voor iedereen zo'n zelfde schaaltje gehaald bij de Action en verder had ik de tip gegeven dat ze zelf ook porselein of aardewerk mee konden nemen. Ik had ook nog wel wat ter overname.

Er is heel goed gewerkt! Leuke dingen zijn er gemaakt!

Hier zie je de schaaltjes:


En kijk eens wat er nog meer gemaakt is!



Een productieve avond! Die bordjes in het midden boven zijn van een etagère en het visbordje had al de visjes en de uitjes, daar is alleen het woord VISJE? aan toegevoegd. Super leuke upgrade, vind ik.
Ik heb alles direct afgebakken, op een schaaltje na. Het hoeft eigenlijk maar een klein half uurtje in de oven op zo'n 150 á 160 graden. Daarna moet het ook nog een tijdje afkoelen, en je moet wel een keertje stoppen met zo'n workshop. Al is het nog zo gezellig 😃

Ik gebruik altijd porseleinstiften van Edding. 
Handig om te weten: zolang het niet afgebakken is, kun je alles weer wegvegen. Als 't heel vers is zelfs gewoon met een stukje keukenrol of een tissue. En anders met water.
Na het bakken zou het in de vaatwasser kunnen, tot ongeveer 50 graden. De praktijk leert dat het toch wel wat gaat slijten.

Fijne dag en voor dit moment wil ik jullie graag een heel fijn weekend wensen. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!





Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Gezeig en leuk wat jullie allemaal maakten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie creaties zijn er gemaakt! Leuk om te zien hoe jullie allemaal je eigen invulling er aan hebben gegeven.
    En ach, even met de hand afwassen verdient zoiets moois wel😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was heel leuk om een keer te doen en ik vond t heel gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk serviesgoed allemaal, heel leuk om zo samen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen