{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 31 januari 2019

Haak maar aan in de bieb

Haak maar aan in de bieb


Dát was een terugkerend thema op mijn blog, een hele lange tijd! We haakten met heel veel mensen mee aan het wereldrecord gehaakte grannydekens en eens per maand kwamen wij in Sneek met een aantal vrouwen bij elkaar in de bibliotheek hier. "Haken is verbinden" was één van de slogans van dit geweldige project en dat is zo waar! Wij haken nog steeds eens per maand in de bieb 🙂
Hoog tijd om er weer eens wat van te vertellen!

Iedere derde donderdag van de maand komen we bij elkaar, van 14.30 - 16.00 uur. 
En wij haken of breien momenteel "gewoon" waar we zin in hebben. In de volgende collage zie je het een en ander:



Deze foto's zijn gemaakt op 17 januari. Een van de dames was bezig met poppenkleertjes, een paar dames zijn nog steeds met granny's bezig, er werd gehaakt aan een teckeltje, een kussenhoes en een hoes voor een krukje. Er werd gebreid aan een prachtig ajoursjaal én ook aan vogeltjes!

Dát is het nieuwe thema van Haak je aan? Haken is verbinden. EVZ, oftewel Elk Vogeltje Zingt zoals het gebekt is. 

Het is nu de bedoeling om een zo lange mogelijke lijn met vogeltjes te maken. Die vogeltjes mogen op allerlei manieren gemaakt worden. Alles staat in een vastgezet bericht op de Facebookpagina, zie de link hierboven.

Ik had zelf deze keer wat mee van de Mystery Blanket, om te laten zien en om een begin te maken met mijn vierde blok. Het is gewoon heel leuk om met een aantal mensen samen te handwerken, een beetje te kletsen en elkaar te inspireren!

De eerstvolgende data zijn

21 februari
21 maart
18 april

Kom je ook een keertje aanhaken? Gezellig!

Fijne dag!

Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Dat is toch hartstikke leuk en gezellig! Ik wilde maar dat ze dat bij ons in de bieb deden... Jaren geleden was er in mijn vorige woonplaats breicafé in een wolwinkel en dat was zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stond een foutje in, vandaar dat ik het bericht verwijderd heb en hieronder opnieuw geplaatst heb.

      Verwijderen
    2. Het foutje was me helemaal niet opgevallen ;-)
      Leuk, zo'n uitgebreide reactie! En super dat jullie ook zo'n fijne haak-aan/brei-mee-groep hebben!

      Verwijderen
  3. Bij ons in het dorp heet het haak-aan/brei-mee; het groepje dat elke donderdagmiddag bij elkaar komt om gezamenlijk bezig te zijn.
    Ons doel is haken en inmiddels ook breien voor de ouderen in onze gemeente. De cadeautjes die voor hen gemaakt zijn, delen wij in december aan hen uit. Erg leuk om zo iedere donderdag bezig te zijn!
    Naast het haken/breien voor onze doelgroep mag iedereen haken en breien wat zij wil en is het voor iedereen vrij toegankelijk.
    Ik kijk er naar uit om dadelijk weer te mogen gaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yeh.... gezellig en altijd zo leuk ook om te zien wat anderen maken.
    Dat heb ik ook met mijn breigroep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig! Ons haakcafé is elke derde donderdagavond, ook zo gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen