{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 januari 2019

Dinsdag - poppendag Een speciaal cadeau (2)

Dinsdag - poppendag Een speciaal cadeau (2)


Vorige week liet ik zien dat ik begonnen was aan een speciaal cadeau voor Lydia en het was zelfs al duidelijk dat het een heuse Pippi zou worden. Dit was de laatste foto die liet zien:


Vandaag draait ze zich om:


Leuk wordt ze, hé! Ik gebruikte als basis het patroon van pop Millie van Alexa van Amilishly. Je kunt dit patroon bijvoorbeeld hier kopen.


En natuurlijk komen er nog vlechten in dat haar, maar eerst maakte ik een trui:


Die is zo'n beetje gemaakt op de manier die in het boek van Arne & Carlos wordt beschreven, al paste ik de aantallen steken wel aan. Ik hoefde ook niet extra te meerderen. De trui moest wel lekker lang worden en de mouwen dan weer niet té lang.


Weer redelijk wat draadjes om af te hechten en onder de oksels een paar naadjes stikken en dan is de trui klaar.


Er hoort ook nog een sjaal bij.


Die heb ik gehaakt. Een lange rij lossen en dan een paar toeren vasten, steeds in de achterste lussen. Dan heb je snel een sjaal met een boordsteek-effect!


En zo is de winterse outfit klaar:


Passen maar! En dan kunnen de vlechten er ook in!


Volgende keer draait ze zich om, wordt vervolgd!
En dan mag ik misschien ook wat foto's van Lydia plaatsen: ze heeft haar doel bereikt, ze wilde 50 kilometer schaatsen en dat werden er uiteindelijk dik 75! Ik ben heel trots op m'n vriendin!

Ik vind het tijd om te kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Goed zeg. Ze wordt steeds meer pippi. En die trui, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat goed van Lydia!
    Pippi is echt leuk, en dan hebben we haar nog niet eens af gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke Pippi, ik kan me een aflevering op Tv herinneren waarin Pippi inderdaad een hele grote trui met een hele grote sjaal draagt :)
    Ja super goed van je vriendin, echt een prestatie!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je Pippi geweldig leuk en goed gemaakt! Heerlijk zo'n volle bos met haar, staat ook lekker ondeugend en dat hoort bij haar.
    En wat goed van Lydia dat ze dat schaatsen er goed van af heeft gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen