{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 24 januari 2019

Haak je warm

Haak je warm


Dát is de titel van het nieuwste boek van Joke ter Veldhuis. 


Je kent Joke vast, zij is van Lossen en vasten! Dit is al haar derde boek! En ze heeft ook al drie keer een CAL gemaakt, prachtige dekens. 

Haar oorspronkelijke idee was: een boek met beenwarmers. Er kwam het een en ander bij: diverse sjaals, wanten, een muts, een haarband, sloffen en zelfs een trui en een vest. De titel is dus heel goed gekozen: allemaal dingen waar je warm van wordt.


De foto's zijn allemaal landelijk van sfeer, ik vind ze mooi. Vooral deze sprak mij aan:


Leuk, met die "houtjes" erbij! En die wanten zien er ook heerlijk warm uit. Al zou ik zelf natuurlijk voor mijn eigen wanten gaan 😉

De modellen hebben vaak originele details, aparte sluitingen bijvoorbeeld. Deze sjaal met mouwen vind ik leuk:


Persoonlijk heb ik niet zoveel met beenwarmers en toch staan er ook voor mij leuke ontwerpen in. 
Vóór in het boek worden eerst een aantal steken duidelijk uitgelegd. Ook de beschrijvingen van de patronen zien er heel goed uit. Geen afkortingen, ik houd ervan! Dit is mijn indruk van het boek, ik heb er nu nog niet iets uit gemaakt.

Ken je Joke al? En heb je wel eens een patroon van haar uitgeprobeerd? Ik heb in ieder geval wel haar boodschappennetje gehaakt, dat liet ik hier zien. Erg handig 😉

Nog wat gegevens op een rijtje:

Titel: Haak je warm
Auteur: Joke ter Veldhuis
Uitgeverij: Uitgeverij Scheepjes
Aantal bladzijdes: 98
Het is een paperback
Aantal patronen: 20
ISBN: 9789491840388
Prijs: € 14,95

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ik draag ook geen beenwarmers maar als ik dit zo zie, wat zijn ze mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met dit koude weer inderdaad perfecte patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo, wat lief is dit! Ik maakte het boek met zóveel liefde, met zóveel plezier! Het is een groot compliment als blijkt dat dit in het boek te zien is!! Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen