{ 'anonymize_ip': true }

maandag 4 februari 2019

Mystery maandag MB2018 (18)

Mystery maandag MB2018 (18)


En dan is het februari en mogen we verder met maand 5 van de Mystery Blanket!
Als tester kan ik direct wat laten zien van het vijfde blok van de breideken.
We reizen helemaal naar de andere kant van de wereld: de inspiratie voor dit blok komt uit Oceänie.

Het blok begint met een kabelpatroon:


Een enigszins ingewikkeld patroon, al vind ik het toch altijd wel leuk om te doen.

Blok 5 van de haakdeken, ook gebaseerd op Australië, oftewel Oceanië. Dáár ben ik nog niet aan toe, ik ben nog steeds druk met blok 4. Het middenblok daarvan vond ik behoorlijk intensief. 
Ik overwoog om met deze techniek een deken voor zoon te maken, maar ik zie ervan af. Dan ga ik er wel drie jaar over doen!
Ik heb dit deel inmiddels wel klaar:


Ik hoop dat het goed komt, met de volgende rand erom, want het is niet helemaal vierkant geworden...

Ik haak nog even verder en ik ga voorlopig door met het delen van mijn ervaringen met de MB 2018 op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Weer een mooi blok hoeveel heb je er nu al af??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Maar het ziet er inderdaad erg ingewikkeld uit. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd handig zo'n deken om nieuwe steken en technieken uit te proberen en om er achter te komen dat de deken voor je zoon beter op een andere manier gemaakt kan worden 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die gebreide kabels! Maar ook het gehaakte blok 4 is erg mooi! Ik kan me wel voorstellen dat je er niet een hele deken mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps nee..., dat is geen gemakkelijk kabeltje... Maar wel heel mooi en origineel ook. Ik heb hem tenminste nog nooit gezien met die kleine draai erin!
    't Haakblok is ook leuk; motief erin gehaakt zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend dat blok, soms zie ik ook van die gave truien met kabels maar ik krijg die slag maar niet te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen