{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 26 februari 2019

Dinsdag - poppendag En dit is voor Skooter!

Dinsdag - poppendag En dit is voor Skooter!


Regelmatig heb ik poppennieuws van Maria en daar ben ik heel blij mee, want anders was ik vast al "afgehaakt". Terwijl ik ook erg houd van een zekere regelmaat en vaste rubrieken. Wat ik vandaag laat zien is eigenlijk al een beetje oud nieuws. Maar soms heb ik ineens zelf veel te vertellen, of het past niet zo in het seizoen. Vandaag een warme set, dus dat kan nog mooi in februari! Hoewel... Bijzonder warme dagen momenteel!

Dit is Skooter:


In deze blog kun je lezen hoe Skooter weer bij Maria kwam. In die blog zie je ook andere barbiepoppen van Maria in prachtige warme sets. Ik vroeg haar toen of Skooter ook iets warms voor de winter zou krijgen. 
Maria raakte direct geïnspireerd en pakte wol en breinaalden.


Ze vond een oud patroontje en dat leek haar wel wat. Het bleek dat het vanaf de hals gebreid werd, van boven naar beneden dus.


Leuke bijpassende knoopjes op de achterkant:


Een leuk patroontje, al vond Maria het uiteindelijk wel wat "lijzig". 


Ze breide er nog een witte legging bij, voor extra warmte. Ze gebruikte daarvoor een patroontje voor een jongensbarbie. Als Skooter staat en zo onder de jurk ziet het er prima uit, maar het model zakt achter van de taille af als Skooter gaat zitten. Een "sta-broek" dus.


Dan maar geen hoge hakken erbij aan! Dat zijn meer "zit-schoenen" 😉

En nu ga ik snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.
Nog een extra poppendagblogje vind je bij Marga van  Blauw en zo.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Hi hi, een stabroek... maar het is toch een leuke combinatie geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, komisch! De 'zit schoenen' heb ik zelf ook in de kast, maar een 'sta broek (nog) niet...
    Het ziet er wel mooi ui!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar: zitschoenen (in mijn kast staat ook zo'n paar). Ook een stabroek ken ik van de tijd van de superstrakke spijkerbroeken. Zitten was daarin geen optie.
    Skooter ziet er staande prachtig uit in haar nieuwe kleren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat jurkje is er echt één uit de oude doos, maar toch vind ik het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Scooter zal het zeker niet koud hebben (als ze tenminste blijft staan, anders krijgt ze koude billen) en rood staat haar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kleertjes :)
    Grote of kleine popjes, Maria maakt er leuke kleertjes voor!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor het vermelden van mijn poppenblog!!!

    BeantwoordenVerwijderen