{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 februari 2022

Week 6

Week 6


Op de zesde vrijdag van dit jaar is hier deel 6 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Deze 6 haakte ik van corner to corner voor m'n "wilde haakwerk" voor 2016, hier lees je er meer over.

Vorige week liet ik de vijfhoeken zien van de voetbalslinger. Vandaag uiteraard de zeshoeken:


En ook een foto van 't eindresultaat, met vijf- én zeshoeken:


In deze blog lees je meer over deze slinger.

Bij het getal 6 moet ik ook denken aan rondjes haken: daarbij begin je met 6 vasten en meerder je elke toer 6 steken. Dat is de tafel van 6:


In deze blog heb ik het helemaal uitgeschreven hoe het werkt.

Heel vaak is dit het begin van een knuffel. In ieder geval bij deze knuffelster:


Een ontwerp van mezelf en het patroon vind je hier.

De zesde vrijdag van 2022 is gevuld! We zullen zien hoever ik ga komen.
Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, ieder kwartaal of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag en fijn weekend!
Geniet en denk aan de happy momenten 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗
debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Oh ja,ineens herinner ik me weer dat het meerderen bij het rondjeshaken meestal op iedere zesde steek gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Vanmorgen zag ik dat de narcis 6 blaadjes had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat je nog steeds heel goed af Akkelien, grappig een ronde vorm die toch met zesjes te maken heeft. En de slinger is natuurlijk weer helemaal TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zeg! Ik ben op mijn werk altijd vreselijk druk met getallen en zie alweer mogelijkheden. Ik ga er eens over nadenken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die voetbal slinger met 5 en 6 hoeken.
    Is weer goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen