{ 'anonymize_ip': true }

maandag 7 februari 2022

Soksjaal nummer 2

Soksjaal nummer 2


Bij de blog over het cijfer 1 liet ik zien dat ik ermee begonnen was. Er kwamen wat projecten tussendoor, maar inmiddels is dit project klaar en heb ik 'm al in gebruik genomen, soksjaal nummer 2.


Je moet stoppen als je nog genoeg garen hebt om 'm dicht te maken. Beter wat te veel dan te weinig.


Even wat leuke foto's maken 😉


Ik heb de steken aan elkaar gemaasd:


Steekje van het begin, steekje van het eind.


En dan is 't helemaal klaar. Ik had het goed berekend, de sjaal is praktisch net zolang als m'n kerstversie:


Wel smaller, maar ik had dan ook 9 steken minder.


Draagt heerlijk! Lekker, grotendeels katoen! Kijk, een selfie. M'n mannen zullen wel zeggen: "Waarom vraag je dat niet even aan ons?" Maar ach, dan wil je niet wachten, hé.


Gebreid met Lana Grossa Meilenweit, op een sokkenwonder, dikte 3, met 55 steken.
Heerlijk project waarbij je tomeloos door kunt breien.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sjaal zeg en hij staat je goed. Maar ik dacht wel 'wat een werk'... Ik ben niet geduldig met sjaals breien nl. Maar ja, jij bent niet voor niks een breimeisje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zo lekker dat je gewoon door kunt breien, zonder op te letten. Af en toe is dat heerlijk!

      Verwijderen
  2. Heel leuk, hij staat je erg leuk! Ik vind dat je heel mooi op de foto staat, zeker voor een selfie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee, dat ga ik ook eens breien! Thx voor de tip.

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie sjaal geworden en lekker recht door breien en verder niks. kun je ondertussen mooi schaatsen kieken :)))
    En een pracht selfie ha ha ha dat is een kunst apart dat wil je gewoon zelf kunnen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooie sjaal van sokkenwol en zo krijg je er een mooi patroon bij met al die kleuren, goed idee om met een rondbreinaald te breien!!
    Leuke selfie, knap hoor, ik bak er meestal niks van haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beide zijn deze sjaals PRACHTIG. En het staat
    je super goed. Wat een topcamera waar je deze
    foto mee genomen hebt, echt heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, m'n telefoon! Die is trouwens wel zorgvuldig door mijn zoon uitgekozen vanwege de goede camera :-)

      Verwijderen
  7. Heerlijk zo'n gedachteloos breiwerkje. Als ik het goed zie gebruik je geen kitchener steek?

    BeantwoordenVerwijderen