{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 3 februari 2022

Pantoffels? Hoe dan?

Pantoffels? Hoe dan?


Vandaag heb ik een vraag!
Van m'n vriendinnetje van de lagere school kreeg ik een tijdje terug een berichtje.
Bij het opruimen van het ouderlijk huis vond ze een soort van patroontje. Het komt bij haar Beppe vandaan, die was altijd aan het breien. 


Pantoffeltjes staat erboven. 
Hoe je het zou moeten breien, daar valt wel uit te komen. Dat is vrij duidelijk en niet erg moeilijk. Maar... hoe wordt het dan een pantoffel? Er staat jammer genoeg niet bij hoe je dit in elkaar gaat zetten. 

Speuren op google leverde me wel iets op, namelijk dit patroontje van "origamislofjes", maar daar zitten die vierkantjes aan 't uiteinde aan dezelfde kant. Dat is toch anders.

Misschien is er iemand in blogland die dit leest en die het wel weet! 
Ik ben heel benieuwd!

Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of iemand het weet. Helaas weet ik niets van breien of haken af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee maar ik denk dat het een kwestie is van goed vouwen teken het na op papier uitknippen en gewoon ff proberen ik doe even met je mee leuk om ff te doen.
    Het grote vlak lijkt me de zool

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wel een goed idee, om 't met papier uit te proberen!

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga er eens over denken.... Laat het je weten als ik wat bedacht hebt. Mijn moeder heeft ook dit soort patroon krabbels achter gelaten. Heel herkenbaar😅

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien gewoon eentje breien en dan kijken hoe het het beste past.
    Enig om zo’n speurtocht te doen. Laat je het ons weten als het je gelukt is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhh wat leuk een pantoffel puzzeltje, ben benieuwd
    of je er inmiddels al achter bent op dit tijdstip.
    Als ik de tekening bekijk zie ik in eerste instantie
    totaal geen logica, ik wacht de ontknoping af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net als Albèrtje dacht ik meteen aan natekenen op papier. Leuk om uit te proberen of het dan lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een lastige puzzel, ik hoop dat je het kunt oplossen mbv de tips. Ik kwam ook niet verder dan uitproberen met papier. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. https://zen.yandex.ru/media/id/5f22c12ecd45f60ec9414cdc/viazanye-tapochki-kriuchkom-i-spicami-bolshaia-podborka-prostyh-modelei-5faa9ab29c3dc81f9004cbb4

    zit hier misschien wat tussen ;)

    BeantwoordenVerwijderen