{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 februari 2022

It's col', man!

It's col', man!


Voor Breiclub.nl heb ik een herencol ontworpen. Ik laat hier graag wat foto's zien:


Op een winterse dag in januari maakte ik deze foto's.


De sjaal is in het rond gebreid. Ik heb Durable Forest gebruikt. Dit garen bestaat uit 45% acryl, 37% merino wol en 18% zijde. Het heeft een mooie structuur.
Ik heb drie kleuren gebruikt. De groene en blauwe kleur blijken een minder groot contrast te hebben dan ik had verwacht. Ik heb het online uitgezocht. Ik vind het heel goed uitvallen.
Andere kleurkeuzes zullen hele andere effecten geven.


De col kan ook dubbel gedragen worden. Ik heb knoopjes toegevoegd aan de binnenkant onderaan en kleine knoopsgaten bovenin. Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen natuurlijk. Dubbel gevouwen kan ook prima. Op de volgende foto zie je de knoopjes:


Ik heb David gevraagd om beide opties te showen:


Mijn eigen mannen zijn niet van die sjaaldragers. Ik zal eens vragen in de familie of er een liefhebber is.


Anders houd ik 'm misschien zelf ook wel. Het zijn ook mijn kleuren!

Binnenkort plaats ik het patroon ook in m'n Ravelry-shop.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Heel cool, uh... col, uh...cool, nou ja, gaaf gewoon. En stoer, goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker mooie col en de kleur perfect.
    Je kan hem nu wel hebben met die harde wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, zo'n kol kun je nu nog wel gebruiken! Leuk patroon, echt stoer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk en stoere col heb je ontworpen,
    volgens mij wil iedere vent daar wel mee lopen,
    helemaal TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige (heren)col Akkelien! Grappig dat hij op twee manieren gedragen kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen