{ 'anonymize_ip': true }

maandag 21 februari 2022

Narcis

Narcis


Voor mijn Bloemen-ABC haakte ik vorige zomer een narcis.
Nu is het er echt tijd voor, voorjaarsbloemen! 
Voor Breiclub.nl schreef ik een blog en maakte ik een nieuwe narcis. Een mooiere.


Ik voegde een toer toe en haakte een extra toer om de bloembladen. Ik voeg dit toe in mijn oorspronkelijke patroon, dat vind je hier.

Met het laatste einddraadje heb ik nu een veiligheidsspeldje vastgezet aan de achterkant:


Zo kun je de narcis als broche gebruiken of op een tas spelden of zo.


M'n mosje waar ik vorig jaar steeds alle bloemen op fotografeerde is compleet kapot gepikt door vogels. Dus even een nieuw plekje gezocht:


Narcissen, ik ben er dol op!
Wat is jouw lievelingsbloem?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Ja, deze is inderdaad nog mooier.
    Ik houd erg van tulpen en chrysanten, die mooie volle bollen dan die je de laatste jaren veel in boeketten ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie narcis heb je gemaakt en ook ik hou van deze bloemen, ze kondigen de lente aan! Iets waar we allemaal naar uitkijken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, deze tijd van het jaar vind ik Narcissen wel leuk, al houd ik niet van geel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu echt leuk om je huis lekker een lentegevoel te geven. Bolletjes entulpjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Narcissen zijn zo vrolijk, op regenachtige dagen brengen ze al een beetje lente! Er bloeit er nu precies 1 in mijn tuin, dat is een snelle Jelle, zijn collega's zijn nog lang niet zo ver!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk toch, narcissen zijn echte lenteboden en of ze nu wit of geel zijn, je wordt er vrolijk van.
    Mooi gehaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke vrolijke bloemen zijn het en dit patroon
    is helemaal TOP Akkelien. Je nieuwe plekje is
    goedgekeurd hoor, ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net als in de natuur: de bloemen zijn niet gelijk en toch allebei mooi 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen