{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 februari 2022

Week 8


Week 8


Op de achtste vrijdag van dit jaar is hier deel 8 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Deze week word ik geacht iets te verzinnen bij de 8. De 8 hierboven is van het label dat ik maakte voor een nichtje dat 18 werd.

Ik had ook kunnen kiezen voor de 8 uit deze 80. Dit vlaggetje maakte ik voor m'n moeder.


En de 8 doet mij ook denken aan "Het land van Okt".
Toen ik in 1982 ging studeren aan de pedagogische academie leerden we daar opnieuw rekenen volgens het octale stelsel. Je telt dan tot 8 in plaats van tot 10. Je schrijft het dan wel als 10 en dat heet "okt". Best verwarrend! Maar dat was bedoeld om ons te laten ervaren hoe lastig het voor kinderen is om te leren rekenen! 

Ik ontdekte nu dat er een dorp vlakbij Eindhoven is dat Acht heet. En ook in Duitsland is er een plaats met die naam.

In de 7 zussendeken heb ik acht sterren verwerkt en de achtste ster is een achtpuntige:


Meer weten over deze deken? Kijk onder het label "7 zussen breideken".
Het patroon van deze deken is verkrijgbaar via m'n Etsy-winkel.

De achtste vrijdag van 2022 is gevuld! We zullen zien hoever ik ga komen.
Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, ieder kwartaal of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag en fijn weekend!
Geniet en denk aan de happy momenten 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗
debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Acht je hebt het weer goed bedacht ik vind het heel knap uitged acht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi weer, leuk om het label en vlaggetje te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die 8-puntige ster in je deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het land van Oct... daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Het lijkt me een hele goede manier om hiermee te ervaren hoe kinderen het rekenen leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk krijg ik de indruk dat al de weken die
    nog gaan volgen allemaal net zo gevuld worden als
    deze eerste acht weken. Het voelt voor mij alsof
    elke week met gemak gevuld wordt, echt heel knap.
    En je hebt natuurlijk een rijke fantasie 🧐👍

    BeantwoordenVerwijderen