{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 23 februari 2022

Boek: Mooi van draad voor groot en klein

Boek: Mooi van draad voor groot en klein


Vandaag wil ik graag een boek laten zien. Ik kocht het eind vorig jaar al, maar ik kwam nog niet aan een review toe. Het is een prachtig boek, dus het verdiend absoluut aandacht.

Het gaat om dit boek:


"Mooi van draad voor groot en klein", en dit boek is gemaakt door Nienke Landman. 
Op de voorkant staat al "Meer dan 20 patronen voor alle leeftijden" en "Haken, breien en borduren met Nienke Landman".

Kijk, dit is de inhoudsopgave:


Een zeer veelzijdige inhoud! Van een plaid tot een chic tasje en van zeepzakjes tot een prachtige vest. Een aantal kledingstukken en ook een kussen en een plantenhanger. Ook dingen die je als cadeautje zou kunnen maken.


Iets wat typisch bij Nienke hoort is de combinatie van technieken, het borduren op brei- of haakwerk. Zoals bij die prachtige ajoursjaal hierboven en bij  het gehaakte mandje van de volgende foto:


Het borduren legt ze ook goed uit, met veel foto's. Als voorbeeld 1 foto van hoe ze mazen uitlegt:


Sowieso prachtige en sfeervolle foto's:


Fotografie is een hobby van Nienke, ze heeft zelf een heel groot deel van de foto's in dit boek gemaakt. 
Nog iets dat heel erg bij Nienke past is retro. De tas op de volgende foto heet Retro Tas.


Meer ontwerpen hebben die retro-sfeer, ook door de gebruikte kleuren.

Wat feiten op een rij:

Titel: Mooi van draag voor groot en klein
Auteur: Nienke Landman
Fotografie: Nienke Landman en Anne-Floor Kuiper
Uitgeverij: Edicola Publishing
Aantal pagina's: 159
Prijs: € 24,95
Te koop: o.a. bij boekhandels en online.
Het boek bevat 24 ontwerpen.
Het is een hardcover boek.
ISBN: 9789493201361


In 2019 was ik een van de ontwerpsters voor de Breiclub Summerschool en Nienke was een van de andere ontwerpsters. We zijn bij haar thuis geweest voor filmopnames. Erg leuk! Zie ook de foto hierboven, met links Saskia Verkaik en rechts Nienke.

In dit boek herken ik Nienke helemaal: een creatieve vrouw die heel goed kan handwerken en die het ook ontzettend leuk vindt om haar kennis te delen.
Ik vind het een heel geslaagd en inspirerend boek. 
Ik heb bij het bestellen vergeten om te melden dat ik graag een gesigneerd exemplaar zou hebben, maar ik hoop Nienke nog eens te ontmoeten op een of andere handwerkbeurs. Die mogen weer georganiseerd worden, hoe leuk is dat!

Nienke is vooral op Instagram actief en zal hier zeker melden of ze op zo'n beurs zal zijn. Vast en zeker op de Handwerkbeurs in Zwolle.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk enthousiast blogbericht weer, het boek ziet er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar kun je bij wegdromen bij zo'n mooi boek. Leuk daty je de schrijfster persoonlijk kent dat maakt het zeker speciaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk en mooi boek met voor jou een prachtige persoonlijke link naar de maakster.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet eruit als is een heel aantrekkelijk boek,
    met fraaie ontwerpen. Die sjaal is echt een schoonheid.
    Wat een sfeervolle foto van jullie samen op een
    zonovergoten dag, net zoiets als vandaag ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke en positieve review :) Het lijkt mij een heel mooi boek, er staan mooie dingen in om te maken. Leuk ook dat je Nienke persoonlijk hebt ontmoet. Ik heb er wel even over na gedacht, of ik het boek zou kopen, maar ik wil nog zoveel!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen