{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 8 januari 2016

Een vrij wild haakwerk

Een vrij wild haakwerk


Natuurlijk was ik iets te laat begonnen :-) 
En ook nog met een voor mij nieuwe techniek, de corner-to-corner. Hier had ik er al iets van laten zien, m'n nieuwe "nieuwjaarskaart".
Uiteindelijk kon ik 'm op mijn persoonlijke "oudejaarsdag" op de schutting bevestigen:


Ik kwam op het idee om het zo te doen door Mriek die veel pixel-dekens gehaakt heeft, o.a. met de corner-to-corner-steek. Daarvan heeft ze een tutorial gemaakt. Heel duidelijk, want ik heb niet eens een proeflapje gemaakt, ik begon direct.


Dat ging prima, alleen hier was de eerste kleurige bol al op en ik kwam erachter dat het wel een heel lang haakwerk zou worden. Dus heb ik het uitgehaald en begon opnieuw. 
toch een soort van proeflap dus :-) Ik koos voor kleinere letters en heb voor het jaartal wel de grote cijfers gebruikt. Ook met een iets dunnere haaknaald, want het blauwe, glanzende garen bleek toch wel wat dunner te zijn. 


Hier bleek dat het ook wel goed is om het patroon eerst helemaal uit te tekenen, want ik heb onderaan drie blokjes, terwijl ik het wel drie keer had geteld en dacht dat het er twee zouden zijn.... Hier ook een foto van mijn "patroon" dat wel enigszins warrig is :-)


En afgelopen maandag heb ik het dus op de schutting vastgezet. En die oude nieuwjaarswens hangt ook nog. Gesterkt door de leuke reacties die ik hier kreeg, vond ik dat deze toch nog niet in de kliko hoefde te verdwijnen.


En op 4 januari stonden de margrietjes nog steeds vrolijk te bloeien:



Wel al onder de ijzel....

Het is vrijdag vandaag, daarom wens ik jullie allemaal graag een heel fijn weekend toe! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. ha ook voor jou een kleurrijk 2016 met veel haak en brei plezier dit is ook wel weer een leuk item om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden hoor en het hangt perfect naast het andere dat best nog wel wat mag blijven hangen. Ook voor jou fijn weekend!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een gaaf spandoek geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was nog een hele hakerij, lijkt mij. Wel heel persoonlijk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg! Jeetje wat een werk. Ik zou m lekker nog een tijdje laten hangen hoor ;) het is het hele jaar nog 2016. Mooie reminder dat jij m graag kleurrijk ziet ;)
    Geweldig leuke schutting zo!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en veel werk, maar voor jou ook een heel mooi jaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen