{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 7 maart 2019

Schaatstas

Schaatstas


Jullie weten dat ik aan schoonrijden doe, bij De Pronkriders. En jullie snappen wel dat mijn schaatsseizoen dit jaar abrupt stopte...

De laatste keer dat ik er was heb ik foto's gemaakt van de schaatstas van Rineke. 


Leuk om even "onze" ijsbaan erbij op de foto te zetten 😉

Je ziet het, ze ging uit van de "postzakkleuren" en haakte om zo'n stevige jute-achtige boodschappentas heen. Bij het originele patroon zijn bloemen als versiering gebruikt. Rineke is van oorsprong geen Fries, maar woont al een aantal jaren met heel veel plezier in Friesland en vond dat er bij haar pompeblêden op moesten komen. 
Patroonideeën daarvoor kwamen van deze blog natuurlijk, haha!


Het patroon dat je in deze blog vindt is heel goed te gebruiken. Je kunt in principe na elke toer stoppen of juist nog wat extra toeren haken. Zo krijg je precies die maat die je leuk vindt.


De tas valt lekker op en ziet er geweldig uit. Afgelopen zaterdag was de laatste training van het seizoen. Zou ze de tas nu de hele zomer wegleggen, of gaat ze 'm nu voor boodschappen gebruiken? Ik zal het haar eens vragen!



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat één keer vallen allemaal te weeg brengt. Hopelijk staat je volgend seizoen weer kwiek op het ijs.
    De tas is prachtig. Een poos geleden zag je veel omgehaakte tassen op blogs. Leuk om er weer een bij jouw te zien. Ik zou de tas en de schaatsen samen opruimen. Echt een tas om mee te pronken bij de ijsbaan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja nu kun je ook niet schaatsen! Jammer! De tas is heel leuk, lekker fries ook. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. das een echt hebbeding voor de ecte Friezen leuk Akkelien je hebt nu al een hele serie bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas! In de zomer prima te gebruiken als strandtas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om een speciale schaattas te hebben! Maar ja, je kunt hem natuurlijk voor alles gebruiken en dat zou ik doen ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tas, een echte blikvanger :)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja helaas geen schaatsen meer voor jou dit seizoen, maar gelukkig wordt het vanzelf weer winter😉.
    De tas is leuk geworden, de pompeblěden (ik heb geen ander e op mijn tablet...) doen het er goed op. Handig dat je een blog hebt, zo kon Rineke er mooi een echte Fries van maken!

    BeantwoordenVerwijderen