{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 maart 2019

Mystery maandag MB2018 (23)

Mystery maandag MB2018 (23)


Mooi zijn ze weer, hé, de blokken van deze maand!

De eerste rand om het middenblok van de breideken vond ik ook weer een hele leuke steek. Al schiet het natuurlijk niet heel erg op 😉


Het is tricot, maar met een kleine variatie. In bepaalde steken moesten we volgens patroon in een aantal steken een veiligheidsspeld steken aan de achterkant. Een aantal toeren later brei je dan de steken van de veiligheidsspeld samen met de steken op de breinaald. Een van de testers bedacht dat je dan net zo goed een extra rondbreinaald erbij kon pakken om daar die steken op te zetten:


Dat werkte prima!


Een heel grappig effect, ik had het wel eens in een breiboek zien staan, maar geloof dat ik het nog niet uitgeprobeerd had.

Ik ben nog niet begonnen met blok 6 van de haakdeken. Alles gaat momenteel in een ander tempo bij mij en al kan ik gelukkig wel haken en breien, ik ben veel tijd kwijt aan "normale" dingen én aan mijn herstel, de oefeningen, wandelingen en naar de fysio.

Hier nog wat foto's van blok 5:



Hierboven zie je het voor het blocken. De breedte komt aardig overeen met het andere blok, dat er onder ligt,
Ik heb er daarom geen extra toeren bij gehaakt.

Tijdens het blocken:



Het viel me op dat de hoeken een beetje vreemd zijn en ik heb het eens vergeleken met de foto in de beschrijving:



Dat is toch wel behoorlijk hetzelfde. Al klopt het voor mijn gevoel niet helemaal. 


In ieder geval is dit voorlopig mijn complete blok 5:




Ik haak nog even verder en ik ga voorlopig door met het delen van mijn ervaringen met de MB 2018 op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een apart effect in het tricotdeel. Die rondbreinaald lijkt me een supertip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooi zo'n kangeroe! Grappig om zo te breien, nog nooit gedaan... je moet er ook maar op komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere techniek! Je kangoeroe is echt heel goed gelukt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Skippyyyyyy...... echt een heel mooi blok

    BeantwoordenVerwijderen