{ 'anonymize_ip': true }

maandag 25 maart 2019

Mystery maandag, MB2018 (25)

Mystery maandag, MB2018 (25)


Het duurde even voor ik met blok 6 van de haakdeken begon. Ik hikte er gewoon wat tegenaan! Afgelopen donderdag was ik al een beetje begonnen, maar dat kwam niet uit. Eerst dan toch maar even het instructiefilmpje bekijken, altijd een goed idee 😉

Toen werd het duidelijker. Ik had al in de beschrijving ontdekt dat de breinaald die ik hier voor had klaarliggen té dik was. Nummer 8 moest het zijn. Die blijk ik alleen als rondbreinaald te hebben, maar dat kan wel.


Vrijdagmiddag heb ik buiten zitten haken. Stokhaken/bezemsteelhaken, uhhh rondbreinaaldhaken dus!
En ik maakte deze keer wat foto's buiten:



Ik had het kader van de Instagramfoto's wat groter ingeschat, dus ook nog een volledig plaatje van de fotosessie:


Best een leuke techniek, dat stokhaken!
Kijk, het hele middenblok:


Nog een keertje, en dan zonder de opleukers:



En toen moest het eerst geblockt worden en 24 uur drogen:




Ik haak nog even verder en ik ga voorlopig door met het delen van mijn ervaringen met de MB 2018 op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie buitenfoto's!
    Dat stokhaken (ronde breinaaldhaken) geeft een heel mooi effect, maar het lijkt me niet fijn haken. Maar hier geldt mischien 'oefening baart kunst'. Het is jou in ieder geval goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is, vooral in 't begin, wel wat prutsen. Op zich gaat het dan ook wel weer snel, je haakt eigenlijk alleen vasten, maar door die "stok" heb je veel sneller wat hoogte :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind instructiefilmpjes geweldig! Als ik het kan zien begrijp ik het beter. En jij nu dus ook, mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blok! Ik heb met stokhakenbeen keer een sjaal en ceintuur gemaakt, was zeker leuk om eens uit te proberen. Ik kijk ook alleen filmpjes als het echt nodig is, heb er geen geduld voor.

    BeantwoordenVerwijderen