{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 maart 2019

Dinsdag - poppendag Een breiende dame

Dinsdag - poppendag Een breiende dame


Afgelopen vrijdag liet ik er al iets van zien:


En vandaag mogen jullie haar helemaal bewonderen, mijn eigen "Dikke dame":


Even een close up van haar breiwerk:


Gebreid op deze naalden, hoorde ik van de maakster, Hanneke. Zij heeft zelf kort geleden een nieuwe heup gekregen. Zij weet dus precies wat het is om zo tijdelijk "onthand" te zijn en te moeten improviseren. (Ik heb overigens mijn eigen heup nog, ze hebben 'm gefixed met een "Dynamic Hip Screw".)

Kijk, toevallig heb ik het boekje van de Dikke Dames zelf ook, het is gemaakt door Anja Toonen:

Zoals je ziet zitten de dames op de cover met de benen over elkaar. Uit den boze na een heupoperatie! En dat weet Hanneke. Mijn dame heeft de benen netjes naast elkaar. 
Kijk, hier zit ze in het zonnetje:



De fauteuil waar ze op zit is ook fantastisch:


Met losse kussens erin. Daarmee kun je variëren. En zelf zit ik momenteel best vaak met mijn voeten op een kussen. Vandaar dat dat deze dame dat nu ook doet:



Hanneke haakt altijd met Alize Forever. Dat bestelt ze uit Groot Brittannië, want het schijnt hier in 't land niet verkrijgbaar te zijn. En ze gebruikt haaknaald 1½. Het is heel mooi en fijn gehaakt.
Echt een super leuke verrassing, ik moet gewoon iedere keer glimlachen als ik haar zie 😊

En nu ga ik snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Superleuk! Wat geweldig dat je zo'n mooi cadeau krijgt, daar kikkert een mens toch van op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke dame. Wat een gaaf cadeau als opkikker voor jou. Er is duidelijk over nagedacht qua stand van de benen en qua stoel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, natuurlijk moet je lachen als je voorbij je dame loopt ;) Echt grappig en een super lief cadeau
    Fijne week en ik hoop dat het steeds een beetje beter gaat :) Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Big girls are beautiful!!
    Wat een geweldig leuk Breimeisjes-cadeau.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat is een hele dame... met een wilde bos haar!
    Ze kan je nu heerlijk gezelschap houden en met dezelfde hobby is er gespreksstof genoeg verwacht ik...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergat ik nog te zeggen hoe gaaf ik die stoel vind! Je moet er maar op komen om het zo te maken... Of staat deze ook in het boekje? Maar dan nog...

      Verwijderen
    2. Die stoel staat ook in het boekje! Echt heel leuk, dat boekje, ik vind het alleen zoveel onderdelen mét veel priegelwerk....
      Zo leuk dat ik nu wél een dikke dame heb!!!!

      Verwijderen
  6. Zo leuk die dikke dame en dan die stoel, ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, die breiende dikke dame! Leuk boekje ook, ik ben dol op de 'dikke dames'. Maar in het echt lijkt ze niet op jou Akkelien, jij bent veel slanker, en je haar zit ook niet zo wild :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie haar ook niet als portret van mij, meer als een gezellige dame die ook zit te breien :-)

      Verwijderen