{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 maart 2019

Maria breit mijn sjaal

Maria breit mijn sjaal


Maria houdt van Friesland. Al woont ze er niet en komt ze er ook niet vandaan. 
Zij won destijds de give-away waarin ik een exemplaar van de Friesland Post weggaf, waarin mijn Fryske sjaal stond. En ze ging aan de slag!


Ze hield me steeds goed op de hoogte van haar vorderingen.


Zelf breide ik rond die tijd de col-versie.


We gingen best lang gelijk op.


Dit patroon bestaat uit banen, twee soorten.


En je wilt steeds zo'n baan af hebben, is mijn ervaring.


Als echte Fries wilde ik zelf natuurlijk wel 7 van die banen met een pompeblêd.


Maria ging ook voor die 7 banen.


Als je een col maakt, heb je genoeg aan 14 banen in totaal.


Voor een sjaal is een extra blauwe baan wel mooier.


Het wordt een hele lange sjaal!


Eindelijk klaar. Alleen de franje nog!


Het staat je prachtig, Maria, een geweldige combinatie met je rode jas!


En ik vind het nog steeds zo leuk, dat schaduweffect! Zo van bovenaf  zie je het heel goed, hé, dat er pompeblêden in zitten!


Dit patroon stond in het januarinummer van Friesland Post van 2018. Je kunt dit patroon nu ook bij mij kopen, kijk daarvoor in mijn "winkel".



Fijne dag en ook wil ik je graag een heel fijn weekend wensen. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind dat schaduweffect heel bijzonder. Mooi Maria!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een mooi effect met die schaduw. Leuk project!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En over geduld gesproken... Je had zo mee kunnen doen met Crea 5219...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die is,zeker mooi geworden Maria knap hoor

    BeantwoordenVerwijderen