{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 februari 2023

Van de 7 zussen, Ally

Van de 7 zussen, Ally


Donderdag is momenteel dekendag bij mij. En omdat dit jaar, in mei, het langverwachte achtste deel van de boekenserie over de 7 zussen uit komt, vind ik het leuk om het nog eens over die zussen te hebben.

Vandaag komt Ally langs, van deel 2.


Ally is een zeer goede zeilster. Daarom vond ik de steek met de golven prachtig om te gebruiken in haar deel. Zij komt op haar speurtocht naar haar geschiedenis in Noorwegen terecht. Haar ster haalde ik uit een klassiek Noors patroon.
In dit deel zitten weer veel rechte en averecht steken. Ook heb je een kabelnaald nodig, voor het deel met de golven heb je een kabelnaald nodig. Verder worden er steken overgenomen zonder te breien, "slipstitches". Dus iets meer uitdaging dan in het eerste deel.


Wil je meer lezen over dit deel? Lees dan deze blog nog eens terug.
Het patroon is zeer uitgebreid, alle toeren zijn helemaal uitgeschreven en er zijn teltekeningen toegevoegd. Het patroon is beschikbaar in 't Nederlands, Engels en Duits.
Je kunt het patroon hier vinden in mijn Etsy-winkel.


Alle blogs over deze deken vind je terug onder het label "#7zussendeken".

Houd je niet van breien en wil je wel een 7 zussen deken? Kijk dan hier bij Wietske van Lief Gehaakt, zij heeft de gehaakte versie ontworpen.


Fijne dag ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. De deken is prachtig, maar het lukt mij niet om het patroon te bestellen. Eea loopt op de betaling vast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dat is vervelend! Als je even een mail stuurt of via Messenger contact opneemt, dan kunnen we het vast anders oplossen!

      Verwijderen