{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 februari 2023

Deken op donderdag: mijn MB2018 (2)

Deken op donderdag: mijn MB2018 (2)


Het is weer donderdag en dat is momenteel dekendag. Vandaag weer een update van die gehaakte Mystery Blanket van mij.

De ronde "klok" is de basis en het moet uiteindelijk weer een vierkant worden. Dat doe ik door een paar toeren met vasten, halve stokjes en stokjes te haken, met lossen op de "hoeken".
Op de volgende foto heb ik al een toer gedaan en ben bezig met de tweede toer:


Ik haak die tweede toer in de achterste lussen, ik vind het leuk dat je dan zo'n mooie lijn krijgt. Lijnen verbinden 🙂


Je ziet nu ook dat ik op de hoeken een stukje grannystyle toepas. Dat is een verwijzing naar twee dingen:
1. In het oorspronkelijke ontwerp zat een deel met grannysquares. 
2. Het was mijn Beppe die het gedichtje over de klok in mijn Poëzie-album schreef en dat is de inspiratie van het middendeel, zoals ik al vertelde in de vorige aflevering over dit blok (daarin zie je ook een deel van het oorspronkelijke blok dat ik nu aan het vervangen ben).

Dat grannstylehoekje wordt steeds iets groter.


Het proces gaat zo: ik haak een halve toer, bekijk hoe het eruit gaat zien, haal weer wat uit, haak het een beetje anders en kijk weer.
In de laatste toer op de vorige foto heb ik de vasten in 't midden al vervangen voor halve stokjes. De volgende toer ben ik helemaal overgegaan op grannystyle. Zo ga ik nog een stukje verder.


De Mystery Blanket is een jaarlijks project van Breiclub.nl. De versie van 2018 is ontworpen door Bianca Boonstra-Becker van Chefwol.
Zij ontwierp dat jaar de brei- en de haakdeken. En ik pas nu 1 blok van deze haakdeken aan naar m'n eigen inzicht.
Meer over deze dekens vind je onder het label "Mystery Blanket 2018".


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Mooi hoor en je eigen draai er aan geven is altijd leuk en maakt het bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eigen draai pakt goed uit, maar ik had ook niet anders verwacht met zoveel handwerkervaring en -inzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je al weer ver met de ronde klok die in zjn
    geheel vierkant wordt. Super hoe je dat allemaal uitzoekt,
    je hebt ook zoveel ervaring dat het uiteindelijk altijd lukt
    zoals j het wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen