{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 februari 2023

Vriendelijke vrijdag en warme truiendag

Vriendelijke vrijdag en warme truiendag


Het is weer vrijdag! En het is Warme truiendag vandaag. 
Het idee is om de temperatuur van de verwarming vandaag wat lager te zetten en ter compensatie een warme trui aan te trekken. Heel vriendelijk voor het milieu!
Nu hebben de meeste mensen tegenwoordig de verwarming al wat  minder warm. Vanwege de kosten. Toch wel een goed initiatief, die warme truiendag.

Ik vind dit de perfecte dag voor een update van mijn project, de trui voor mezelf.


Mijn trui is natuurlijk nog niet klaar. Ik heb een extra stimulans gevonden op Instagram. Daar doe ik mee aan de challenge
#winterklaarbreienmaar. De bedoeling is om voor jezelf een planning te maken, waarbij je het patroon van een te breien trui in tien delen verdeeld. Als je dan op 1 februari begonnen bent, kun je op 1 december klaar zijn. Precies voor de winter!


Mijn planning is niet zo exact, toch vind ik dit wel een mooie stimulans. Ik denk wel dat ik hier iedere maand een blog aan ga wijden en dan wil ik wel vorderingen hebben!
Zoals je ziet, heb ik al 2x het motief gebreid. Dat is een mooi begin, vind je niet?


Wist je dat er een speciale website is voor de warme truiendag?? Je vindt 'm hier. Extra leuk is dat je daarop een patroon vindt van een gebreide trui. Zelfs twee versies, een prachtige klimaatkabeltrui en een simpele versie daarvan. Kijk hier voor meer uitleg en de patronen.
Prachtige kabeltrui, ik heb 'm vast gedownload. Maar eerst deze visserstrui! Kijken hoe dat uit gaat vallen.

Doe jij mee aan Warme truiendag?


Op deze vriendelijke vrijdag wens ik je warmte, een hele fijne dag én heel fijn weekend. Denk aan de geluksmomenten 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Wat een mooi patroontje voor je warme trui. Lekker voor de komende winter al moeten we dan nog even geduld hebben. Eerst nog de andere seizoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt je trui al mooi Akkelien! Kan je al een beetje inschatten of ie goed past?
    Ik wist niet dat het vandaag Warme Truiendag is. Ik ken het van de afgelopen jaren, dit keer kunnen het misschien beter Warme Truienmaand noemen of Warme Truienseizoen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de winter heb ik altijd een warme trui aan, dus niet alleen op warme truien dag. Mooie trui ben je aan het breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verstandig van jou! Ja, momenteel is iedereen zich er wel meer bewust van dat het beter is om je wat warmer te kleden.

      Verwijderen
  4. Dat wordt een mooie trui! Ik draag de hele winter warme truien. Ga zo even kijken naar het patroon van dit jaar, eens zien of ik die leuk vind, en ga breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op school hebben we de verwarming zelfs helemaal uit gezet. 's Ochtends best koud, 's middags heel warm omdat we met z'n allen theatermiddag hadden. D.w.z. alle kinderen van de school in één zaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, dat klinkt "Spartaans", maar ook wel weer mooi dat het dan toch ook heel warm kan worden!

      Verwijderen
  6. Het gaat een JUWEEL worden Akkelien, prachtige kleur ook.
    Ook al weet ik eigenlijk niet of de bovenste of de volgende foto's de goed kleur is. Vind zelf de donkere kleur mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die donkerder kleur klopt inderdaad beter bij de werkelijkheid :-)

      Verwijderen
  7. Uh ja gister had ik een trui aan:))) mooi patroon voor je trui. Eigenlijk wil ik na de dekens ook wel weer eens een trui breien wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd, ik zie het vast binnenkort op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt jouw trui mooi! Ik word er bijna jaloers van...
    Oh, ik had het gisteren toch koud..., ondanks mijn warme trui. Ik miste de zon en dat grauwe weer doet zo koud aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt een prachtige trui Akkelien. Mooi patroon en mooie kleur. Wel handig zo'n schema om hem in blokken te maken. Mooie stimulans om hem af te maken. Fijn weekend! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen