{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 februari 2023

Tweede paar sokken 2023

Tweede paar sokken 2023


Blije voeten:


Het tweede paar van dit jaar. Ik kwam langs de winkel van Boekenvoordeel en keek binnen. Deze bol: ik was verliefd 😍


Geweldige kleuren voor iemand die praktisch altijd in spijkerbroeken loopt, heel prettig geprijsd én wasbaar op 40º. Perfect voor mij!

De sokken vlogen van m'n sokkenwonder!


Toen de ene sok klaar was, begon ik direct aan sok twee en je ziet rechtsonder dat ze dus niet helemaal hetzelfde zijn.
Op de volgende foto liggen ze op de sockblockers te drogen en je ziet daar duidelijk het verschil rond de hiel:


Ik vind het prima zo. En ze zitten lekker.


Ik heb ze inmiddels ook al gewassen en ze zijn nog steeds prachtig!
Ja, ik heb weer blije voeten met deze nieuwe sokken 🧦🧦


Even in het kort over hoe ik ze maakte:
Dit paar is weer op de voor mij klassieke wijze gebreid.
56 steken op sokkenwonder naalddikte 3.
Ongeveer 12 toeren 2 recht, 2 averecht.
Door met boordsteek 3 recht, 1 averecht.
Na 48 toeren (in totaal 60 toeren) de versterkte hiel. Die heb ik gebreid over 27 steken*, 28 naalden, daarna de kleine hiel tot er 15 steken overblijven. Aan elke kant 15 steken opgenomen. De voet brei ik op de bovenvoet met boordsteek 3 recht, 1 averecht, ondervoet alle steken recht. Eerst de spie, dus minderen tot er weer in totaal 56 steken zijn.
Uiteindelijk minderen voor de teen en de laatste 20 steken afhechten met de kitchener stitch. 

*Die hiel brei ik over een oneven aantal steken omdat het patroon dan beter verdeeld is over de bovenvoet. 

Zou ik dit jaar elke maand een paar sokken breien? We zullen zien!

Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Leuke sokken! Ik houd ook wel van die kleurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n nieuwe bol en daarna nieuwe sokken! Dat ze niet gelijk zijn, is niet weg toch? Ik vind dat daaruit blijkt dat het geen fabriekswerk is. Trouwens, ik heb een nichtje dat al bijna haar hele leven (ze is 18😉) twee totaal verschillende sokken draagt. Behalve dan één paar; die sokken zijn door haar tante gebreid 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, er zijn nu merken die juist paren van verschillende sokken verkopen. Mijn zoon draagt ze ook graag! Ik vind het ook juist leuk dat ze niet precies hetzelfde zijn.

      Verwijderen
  3. Mooie sokken, ze zullen vast lekker warm zijn, zo zien ze er uit tenminste. Leuke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, wat zijn die inderdaad heel mooi van kleur. En ja hoor, elke maand een paar sokken moet je wel lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schoonheden zijn je nieuwe sokken Akkelien, en
    kijk dezelfde bol die ik ook kocht bij de boekenhal alleen
    in een andere kleurcombinatie. Lekker zacht is deze wol hè, zelf brei ik ze op pen 2,5 en ben er nog mee aan het worstelen ha ha, en vroeg me af of i we wel twee sokken
    mee kon breien maar hier zie ik dat het mogelijke is.En ik
    den k dat jij zeker elke maand tenminste 1 paar zal gaan
    breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je moet dragen wat je leuk vindt en lekker vind zitten. Ik vind ze ieder geval enig. Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen