{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 16 februari 2023

Maria maakt: Arsenic & Old Lace Afghan (5)

Maria maakt: Arsenic & Old Lace Afghan (5)


Drie weken geleden zag je dat alle blokken gebreid waren en al aan elkaar zaten. Maria was zelfs al met de rand begonnen. Vandaag de laatste blog over deze bijzondere deken.


De rand is 13 steken breed en ook daar zit een patroontje in, steeds een herhaling van 10 toeren.


Leuke steekmarkeerder, hé 😉


Maria probeerde dagelijks op een paar momenten minstens 1 herhaling te breien en zag het zo steeds vorderen.


En ik kreeg al die tijd ook regelmatig een mailtje met 1 of 2 foto's.


Op de foto hierboven was net weer een hoek gerond. Dat was de laatste hoek!


De allereerste steken waren met een andere kleur gebreid. Dat was een soort van tijdelijke opzet.



Dat moest nu weer uitgehaald worden en vervolgens is het einde aan 't begin gemaasd.


En dan is het klaar!


4 jaar en bijna 7 maanden duurde het hele proces. In die tijd heeft ze overigens ook heel veel andere dingen gemaakt.
Ze heeft van elke steek van deze mooie deken genoten!


Prachtig!

Maria ontdekte dit patroon via Corina van de blog De Handwerktuin, zie o.a. deze blog
Het is een patroon van Mary Ellen Langieri en hier is haar Ravelry-pagina.

Naar aanleiding van een reactie op een vorige blog over deze deken van Maria, weet ik nu dat Corina van De Handwerktuin de patronen vertaald heeft naar het Nederlands en die kun je hier vinden op haar blog.

Alle blogs die ik schrijf over deze deken vind je onder het label "Arsenic & Old Lace Afghan".


Fijne dag 🍀🧡🍀🧡🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Zeker een hele mooie deken en af dat geeft een heerlijk gevoel. Op naar een volgende deken Maria:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel bijzondere deken en ook een heel
    bewerkelijke deken, naar heel fijn te lezen dat Maria
    met veel plezier en overgave aan deze deken heeft gewerkt. Een mens gaat gewoon houden van alle mooie maaksels die onder je handen geboren worden. TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is wel heel mooi geworden! Vooral de rand vind ik heel mooi, zoiets zou ook mooi zijn voor mijn Cablemagoria. O ja, als ik een tijdelijke opzet maak, gebruik ik gehaakte lossen waarvan ik de onderkant gebruik om de steken op te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen