{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 28 oktober 2022

Week 43

Week 43

Op de drieënenveertigste vrijdag van dit jaar is hier deel 43 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Dit is een collage van 2 foto's van Strandwachter.nl, en het zijn strandpalen die op Schiermonnikoog staan. Op deze site kun je kaarten bestellen van zo'n beetje alle strandpalen in Nederland, geloof ik. En de nummering gaat tot 100! Zo kun je voor zo'n beetje elke verjaardag een mooie kaart vinden, zo leuk bedacht! Er is uiteraard ook een kaart van strandpaal 43, die vind je hier. En die paal in 't echt vind je tussen Egmond en Castricum.

Ik kocht tijdens onze vakantie in september zelf een setje kaarten bij de boekwinkel op Schiermonnikoog, met 10 palen van het eiland. Daar gaat de nummering minder ver, tot 28. Ik heb ook meegedaan aan de strandpalenwandeling en vond dat heel erg leuk en interessant. Echt een aanrader. Wil je meer weten over de strandpalen op Schiermonnikoog? Kijk dan eens op de site Trouwe wachters.

Ik volg Strandwachters ook op Instagram en zag daar een heel leuk idee: als nieuwjaarskaart kun je de kaarten met strandpaal 23 gebruiken! Scroll eventueel even terug in z'n berichten, er zit momenteel een aanbieding op.

De blog had ik vast wel kunnen vullen met 43 foto's van strandpalen, want die zet ik graag op de foto. Dan is 't wel vaak dezelfde paal.
Dus koos ik voor iets anders en gaat het vandaag over de schoenmaat van echtgenoot en dat is 43. En ook over Schiermonnikoog. Tijdens onze vakantie was mijn handwerkproject een paar sokken voor mezelf in de kleuren van de vlag van ons lievelingseiland. Ik liet ze hier al zien. Tot m'n verrassing vond echtgenoot ze zo leuk dat hij ook een paar wilde. Dat werd mijn project voor 't getal 43 🙂


Hierboven zie je een sok van mij en eentje van Ruben. Ik had een verbeterpunt: ik heb de boordsteek bij zijn sokken in de hele rode baan gebruikt.


Ik heb eerst een testboord gebreid met 60 steken op sokkenwonder dikte 3 en dat laten passen. Dat kon prima, dus ik ging lekker door. Ik wist dat de voet zo'n 2 cm langer moest zijn en heb daarom alle banen 22 toeren lang gebreid. Dat kwam perfect uit.


Daar hangen ze, 2x maat 43!

Gebreid met 4 kleuren Lang Yarns Jawoll Superwash:
rood 83.0060
wit 83.0001
blauw 83.0006
groen 83.0318
breinaalden dikte 3 (een "sokkenwonder" en korte sokkennnaalden).
Mijn sokken wegen 57 gram, die van Ruben 64 gram. Er is nog garen over. Volgens mij kan ik nog wel een paar breien!

Dit paar kon ik zelf niet vastleggen op Schiermonnikoog, ik heb ze in Sneek gebreid. 


Heel toevallig heeft Ruben wel een erg leuk bedrijfsuitje nu, naar Schiermonnikoog. De mazzelaar! Een goed gevuld programma, dus heb ik niet gevraagd of hij nog foto's kan regelen voor mij 😜

Nog even "spelen" met de "pro" stand van m'n camera, dat geeft ook wel een bijzonder effect vind ik:


En tot slot nog een vrolijke collage:



De drieënveertigste vrijdag van 2022 is gevuld!
Zou ik het jaar volmaken? 

Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan nog steeds en ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag  en heel fijn weekend 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.






5 opmerkingen:

  1. Prachtige sokken. Wat een leuk idee om zo getal 43 te breien. Door jouw verhaal over de strandpalen word ik ook enthousiast om eens langs de strandpalen te gaan.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoenmaat 43, wat een leuk onderwerp voor deze week.
    Leuk dat je dit keer ook sokken voor Ruben kon breien ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. creatieshaken-ria28 oktober 2022 om 19:37

    Wat een mooie sokken inderdaad nr 43 komt nu weer goed uit. Een sokkenwonder is dat ook rondbreien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is zo'n klein rondje dat je er een sok op kunt breien, of een want of zoiets, lekker naadloos doorbreien!

      Verwijderen
  4. Super gaaf de sokken in maat 43. Ik snap dat hij ze ook wilde . De kaarten onthou ik even leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen