{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 oktober 2022

Socktober: sokken (1)

Soktober: sokken (1)


In september heb ik heel wat sokken laten zien. Ik heb nog meer sokken en dat past ook prima in "soktober" 🙂

Afgelopen vrijdag vertelde ik al dat ik op Schiermonnikoog was in september, samen met echtgenoot en dat ik sokken wilde breien in de kleuren rood, wit, blauw en groen, de kleuren van de vlag van Schiermonnikoog:


Eerst dacht ik dat er een patroontje in moest, maar uiteindelijk besloot ik het vrij simpel te houden. 
De boord is gebreid met 1 gedraaid recht, 1 averecht. Daarna heb ik 3 recht, 1 averecht gebreid. De banen zijn steeds 20 toeren.


Toen ik dit eenmaal gekozen had, ging het heerlijk! Na ongeveer een week was sok 1 af:


De tweede ging nog sneller:


Toen heb ik ze nog even een dag meegenomen, om ze op de perfecte locatie vast te leggen.
Op een grote paddenstoel:


Aan zee:


Op het hoogste punt van 't eiland:



En weet je: echtgenoot vindt ze ook leuk! Dus nu brei ik voor hem ook een paar 🙂

Het is de bedoeling dat ik nog meer sokken ga posten in deze maand. Of het elke week gaat lukken, dat is nog even afwachten. Ik doe in ieder geval ook weer mee aan de socktoberparty, daarover schreef ik afgelopen maandag deze blog. Dus sokken zie je zeker nog bij mij 😉


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

6 opmerkingen:

  1. Leuke sokken, heel toepasselijk en leuk dat ze in de smaak vielen thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg wist niet eens dat Schiermonnikoog een vlag had. Hele mooie sokken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heeft elke gemeente z'n eigen vlag, dus Schiermonnikoog ook! Alle eilanden hebben dat.

      Verwijderen
  3. Heel leuk, helemaal als jullie straks als een ANWB-paartje dezelfde sokken gaan dragen, op Schiermonnikoog natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, we worden inderdaad echt zo'n stel. We hadden nu al allebei een vest mee van die firma, in praktisch dezelfde kleur ;-)

      Verwijderen
  4. creatieshaken-ria5 oktober 2022 om 18:12

    Ze zijn prachtig je sokken en er komen er vast nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen