{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 oktober 2022

Soktober sokken (3)

Soktober sokken (3)

Sokken passen prima in "soktober" 🙂
Vandaag het derde paar van deze maand. Deze zijn geïnspireerd op de technieken die ik bij het paar van vorige week gebruikte. Alleen had ik nu een kleurtje meer.

Ik had restjes sokkenwol van al m'n paren Fryske sokken. Ik maakte destijds een paar in een kindermaat en in een herenmaat voor Friesland Post en die zijn toen naar een lezer van dat blad gegaan. Ik had nu eindelijk toch een paar voor mezelf gebreid en koos hetzelfde soort garen. Zo had ik drie kleuren en daar kun je leuke sokken mee maken.


Zo, dan weet je direct wat het eindresultaat is.
Dit zijn m'n restjes vóór de start:


Ik heb ze nu gelijk aan elkaar gemaakt. De boorden allebei lichtblauw en ook de verticale lijnen zijn lichtblauw. De hielen rood en de tenen donkerblauw.
Het is een variatie op de technieken die ik gebruikte voor deze sokken die ik bedacht voor Breiclub.nl. 


Achteraf had ik het beengedeelte wel iets hoger kunnen maken, maar op zich is dit prima. Ik heb nu in totaal nog zo'n 40 gram over, maar dat is net te weinig voor nóg een paar. Misschien komt er nog eens een restje bij. Het garen op zich vind ik wel heel mooi en lekker zacht.
Het is van Scheepjes, Our Tribe. En ja, dat mag op 40º in de wasmachine.


Ook in oktober zie je elke week sokken in deze blog. Zelfgebreide sokken, beter is er niet 😉


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

6 opmerkingen:

  1. creatieshaken-ria20 oktober 2022 om 13:04

    Ze zijn zeker prachtig leuk de streepjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan van deze kleurencombinatie! Je laat de laatste tijd zoveel sokken zien; ga je nu als een speer of had je al wat voorwerk gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sokken van vorige week, die had ik al wat eerder gemaakt, maar de meeste sokken die ik de afgelopen tijd liet zien, heb ik echt in de afgelopen 3 maanden gebreid! Ik ben ineens een beetje verslaafd aan sokken breien :-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi, ze zitten als gegoten. Goed dat Elizabeth de vraag al heeft gesteld, dan hoef ik dat niet te doen 😁

    BeantwoordenVerwijderen