{ 'anonymize_ip': true }

maandag 17 oktober 2022

Socktober: #socktoberparty2022 (3)

Socktober: #socktoberparty2022 (3)

Oktober, de herfstmaand! Tijd voor warme sokken 🧦🧦

In deze maand is er daarom ook regelmatig sokkennieuws te lezen bij De Breimeisjes.
Zo doe ik weer mee met de #socktoberparty, een feestje op Instagram dat georganiseerd wordt door Ingrid van Sunny Designs en Tiny van Design by Tiny

Het ontwerp waarvoor deze dames gekozen hebben is van Debbie Ford en het heet Strawberry Cheesecake Socks, je vindt het hier.


Hier heb ik de hiel al gekeerd en ben ik met de spie begonnen. Ik doe nu niet meer alles precies volgens het patroon. Het is een combinatie, een beetje van Debbie en een beetje van mezelf. En zoals je ziet brei ik met Regia Cotton Color Tutti Frutti II, in de kleur passievrucht.


En dan ben je ineens aan de laatste steken toe. Die heb ik vast gemaasd, met de kitchener stitch. En dan is de eerste sok helemaal klaar, de linkersok:


Bij dit patroon zijn de sokken echt links en rechts. 

Ik heb het de laatste tijd hier en op social media erg vaak over sokken en mijn zusje stuurde me daarom dit leuke kaartje:


Het is van een paar jaar terug en was een uitgave ter ere van de Fryske berneboekewike, de Friese kinderboekenweek. Deze tekst is bedacht door Sytske Wiegersma. Mijn vertaling zie je op de volgende foto:


Die voet showt de sok nog even van alle kanten:


Sok 2 staat uiteraard al op de pennen 🙂


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

8 opmerkingen:

  1. Met alle sokken die je breit, heb je geen koude voeten meer! Het Strawberrypatroon is leuk hé, het geeft de sokken een mooi accentje. Je kent het inmiddels vast uit je hoofd?
    Wat leuk die foto met de tenensok: heel veel jaren geleden breide ik kousen tot over de knie en met 'colorwork'. Die kousen kregen ook tenen (in verschillende kleuren). Het stond heel leuk, maar wat kreeg ik een koude tenen tijdens het dragen! (eigenlijk net zoals hetverschil tussen wanten en handschoenen). Ik was in die tijd nog helemaal geen geoefende breister en heb dus ook nooit nagedacht over aanpassen. De kousen zijn waarschijnlijk weggegeven of in de vuilnisbak belandt (ik weet het niet meer).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken 't inderdaad al uit m'n hoofd :-)
      Ha, wat grappig, dat je zelf al eens kousen met tenen hebt gebreid! Ik denk ook dat het helemaal niet lekker zit. Wel handig als je slippers aan wilt natuurlijk.

      Verwijderen
  2. Mooie sok, succes met nummer 2, dat vind ik het grootste nadeel van sokken breien, je moet altijd nog een tweede...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik helemaal niet moeilijk, de tweede breit meestal lekkerder, omdat ik dan weet wat er moet gebeuren!

      Verwijderen
  3. Wat zijn ze leuk! Handig hè, die kitchener stitch... Als je het eenmaal door hebt, werkt het zò fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat zo te zien zeker goed met die voet, heerlijk warm, omgeven door mooie kleurtjes en een mooi patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen