{ 'anonymize_ip': true }

maandag 3 oktober 2022

Socktober: #socktoberparty2022 (1)

Socktober: #socktoberparty2022 (1)


Oktober is begonnen, met herfstweer! Tijd voor warme sokken 🧦🧦

In deze maand zul je daarom ook regelmatig sokkennieuws lezen bij De Breimeisjes.
Vorig jaar maakte ik kennis met de #socktoberparty, een feestje op Instagram dat georganiseerd werd door Ingrid van Sunny Designs en Tiny van Design by Tiny. Ik maakte toen deze sokken.

Dit jaar organiseren de dames een nieuw feestje, de #socktoberparty2022. 


Er is door Ingrid en Tiny een patroon gekozen dat je kunt vinden op Ravelry, het is gratis te downloaden. Het is een ontwerp van Debbie Ford en het heet Strawberry Cheesecake Socks, je vindt het hier.

Ik vind ze prachtig, ook in de kleuren die gebruikt zijn. Toch heb ik voor dit project garen uit m'n grote voorraad gekozen en mijn oog viel op het fruitige Cotton Color Tutti Frutti van Schachenmayr Regia. Heel andere kleuren, ook niet echt mijn favoriete kleurencombinatie (door het geel), het is geïnspireerd op ander fruit: de passievrucht. Ik heb het eens gekregen, als heel origineel cadeautje om me beterschap te wensen, in plaats van een fruitmand.
Heel benieuwd hoe dit gaat uitvallen: een cheesecake met passiefruit:


Ik moest wel even een sokkenwonder leeg breien voor ik kon beginnen 🙂


De boord is gebreid. De eerste toer deed ik met 1 gedraaid recht, 1 averecht. Daarna ben ik toch het patroon gaan volgen. Weer eens wat anders dan ik gewend ben!

Voor de duidelijkheid: dit is geen wedstrijd! Het is leuk om dit te breien en via Instagram je vorderingen te delen en te zien hoever anderen zijn, welke kleuren zij kiezen, elkaar eventueel te helpen. En vaak leer je veel door eens iets te breien naar een patroon van iemand anders. Ik vind het heel inspirerend!

Brei jij deze maand ook sokken?


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

3 opmerkingen:

  1. Nee, zoiets moet geen wedstrijd zijn... Dan is de aardigheid eraf, vind ik.
    Je start is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. creatieshaken-ria3 oktober 2022 om 18:34

    Heel mooi ga je sok worden.Lekker uit je voorraad werken.

    BeantwoordenVerwijderen