{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 augustus 2020

Pipbags... breien!

Pipbags... breien!


Dat ik het leuk vind om pipbags te maken, dat kon je al weten, ze kwamen al een paar keer langs (zie ook het label "pipbags").
Voor Breiclub.nl schrijf ik regelmatig blogs en ik probeer om en om over haken en breien te schrijven. Toen breien weer aan de beurt was voor mijn gevoel, bedacht ik dat je ook best pipbags kunt breien!

Zoals ik al eerder vertelde, lijken pipbags best veel op de basisvorm van mijn kipjes en die kun je ook haken én breien. In deze blog vind je alle links naar die patronen.


Ook leuk om dan verschillende steken te gebruiken! 


Ik ging steeds uit van 20 steken en als het lapje 2x zolang als breed is, is 't groot genoeg.
Dan naai of haak je 2 kanten dicht.
Het zakje vul je met bijvoorbeeld gedroogde erwten.


Ook een goed idee: met strijkkralen of granulaatkorrels, die zijn wasbaar!
Breiwerk is op zich dichter dan haken, maar als je het voor hele kleine kindjes maakt, zou ik er wel vulzakjes in doen, zie ook deze blog.
Na 't vullen vouw je de laatste open kant anders dicht en dan kun je ook die kant dicht naaien of haken:


De voor- en achterkant van de tricotsteek leveren al twee verschillende pipbags op. Ik maakte er ook eentje met gerstekorrelsteek. Die is iets groter geworden. En ik experimenteer nog wat verder.


Het setje wordt weer een cadeautje.

Pipbags haken is een idee van Laura van De Haakzolder.
Juf Sas bedacht een Tunische versie en verzamelde spelideeën.
Margaret van Bit of Color heeft hier ook een leuke lijst met spelideeën.

En gisteren kwam mijn blog hierover online bij Breiclub.nl. Die vind je hier.

Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs 💗

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk met die verschillende steken. En die tip van de vulling met strijkkralen is top! Dank 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal weer veel speelplezier opleveren, maar eerst jou breiplezier, dubbel lol dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig om ze nu ook in gebreide versie te zien. Enne... stofjes kan ook, of borduren...

    BeantwoordenVerwijderen