{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 9 juni 2020

Dinsdag - poppendag Van een koffertje (2)

Dinsdag - poppendag Van een koffertje (2)


Vorige week liet ik zien dat Maria ook met een project koffertje bezig is.
Vandaag deel 2.


Het matrasje is klaar, tijd voor het dekentje. 
Een foto van de keurige achterkant:


En de voorkant:


Het viel me op dat de zijkanten veel mooier zijn bij Maria. Doordat ze van mij wist dat het wat rommelig werd, heeft ze aan elke kant een steek meer gedaan. Dat werkt prima!


Het dekentje staat op de voorkant van dat leuke boekje en dat was wat ons allebei deed besluiten om het boekje te kopen 😊




De achterkant van het dekbedje is met smalle strepen. Het is heel handig om dit deel met pennen zonder knop te breien, volgens Maria. Ik brei zelf alles op rondbreinaalden, dat is ook zonder knoppen.


Het gaat erom dat je dan na 1 naald rood of blauw, alle steken weer naar de andere kant kunt schuiven en het deel met wit kunt breien. Anders zou je steeds de draad af moeten knippen en dan heb je veel draadjes af te hechten. Daar houden wij niet van!


Bij Maria was dit een 15-minuten-project. Met een kwartiertje breien per dag gaat het niet heel snel, maar het groeit toch. Eigenlijk een heel goed systeem!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Oh, op zo'n dekentje zou ik ook verliefd worden. Wat een leukerd... En dat boek? Mmmmm, ook niet verkeerd...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kofferbewoner krijgt het lekker warm 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet een mooi boekje zijn. Super gaaf dekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wordt ook weer zo leuk! Ik wil ook wel zo'n deken hebben. En slim naalden zonder knoppen. Die ga ik onthouden.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt een prachtig dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen