{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 augustus 2018

Zomer 2018 - Tuinnieuws

Zomer 2018 - Tuinnieuws


Vorige jaren schreef ik veel blogjes over de tuin, Lentesprint en ZaaienmaarT, APRILle tuinpret, tuin, met dat soort labels. Dit jaar nog nauwelijks, ik heb het in maart even genoemd: Ik had wel een paar van die moestuintjes, om precies te zijn 1 x tomaat en 3 x komkommer. 
Het viel niet mee dit jaar. Ik had ze binnen voor gezaaid, en dat ging best goed. Vlak voor e meivakantie verplant en buiten gezet en omdat we op vakantie gingen, liet ik ze bij een vriendin logeren. In die tijd was het heel erg koud.... 
Het leek al mis te gaan, al had ik nog wel hoop dat ze het alle vier zouden overleven. De tomaat en 1 komkommer gingen heel goed en werden verplant naar de moestuinbak, de tweede begaf het en de derde bleef lang klein, werd uiteindelijk toch verplant en vervolgens ogenblikkelijke opgevreten door een slak... 

Dus: 1 tomatenplant en 1 komkommerplant.


Ze zijn echt enorm groot geworden! Je ziet eigenlijk verder niks meer in die bak.
En er zitten heel veel tomaatjes aan πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…πŸ…:



En 1 komkommer πŸ˜‰πŸ₯’


Ook leuk om te laten zien hoe het met mijn acaciaboompje gaat:


Hier kun je zien hoe het boompje er in september vorig jaar uit zag. Begin dit jaar dacht ik dat het boompje dood was en ik had het al bijna weggegooid, toen er ineens toch blaadjes verschenen! Leuk, ik ga 'm binnenkort een grotere pot geven.

Het ziet er naar uit dat het ook een goed perenjaar is. 🍐🍐🍐🍐🍐🍐🍐🍐 
Zomaar even een tak van onze boom:


Best kans dat ik nog perenjam kan maken binnenkort!

Zomer 2018, natuurlijk gaan de haak- en breipennen gewoon door bij De Breimeisjes!
Ook nog steeds vaak een nieuw blogje, wΓ©l iets minder uitgebreid, misschien soms met wat "oud nieuws", ook happy momentjes en inspiratie.
Leuk dat je komt kijken en lezen!
Een fijne zomer gewenst met heel veel happy momentjes πŸ€


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


3 opmerkingen:

  1. Ondanks het koude begin en daarna de hete weken valt er nog genoeg lekkers te oogsten. Bofferd! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel fijn dat het toch nog wat geworden is. Ik vind het knap van je dat je er zo mee bezig bent. Ik vind zulke dingen zoveel gedoe.... En dat dan voor 1 komkommer.... ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk weer even een tuinnieuwsje van jou. En best wat oogst, smulze
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen