{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 augustus 2018

Zomer 2018 - IJsjes borduren

Zomer 2018 - IJsjes borduren


Het allerleukste leek me om de week van de ijsjes 🍦🍧🍨 af te sluiten met een slinger van ijsjes. Die slinger komt vast ooit een keer, deze keer laat ik het bij een rijtje ijsjes. Ik had er hier deze week al over, dat ik ze borduurde voor de handwerkavond. Ik maakte deze serie foto's waarin je de ijsjes ziet groeien:





Hier knipte ik ze van elkaar. Bij alle handwerkpakketjes zat zo'n strookje:


Het begin van een sleutelhangertje. Margriet maakte 'm die avond af, ik liet dat al zien. Zelf heb ik 'm ook compleet gemaakt. Ik borduurde aan de andere kant in spiegelbeeld nog zo'n ijsje. In het midden aan beide kanten een stukje canvas weggeknipt, een sleutelring erom, verder alles blauw geborduurd en dubbel gebogen en de randen ook vast-geborduurd. Kijk voor een uitgebreide tutorial vooral even hier bij Marjan!
Zij borduurt met halve kruisjes en wat dikker garen, ik borduur met katoen in dit geval en doe hele kruisjes. O, en op de hoekjes heb ik een paar keer van boven naar beneden gestoken op dezelfde plaats, tot het mooi vol werd.



Eerder borduurde ik ook al eens een ijsje, ik vind deze nieuwe eigenlijk beter geslaagd. Die schuine randen aan het canvas werkt niet echt goed.


Ik heb nu een heel leuk setje, die hanger aan m'n tas en mijn nieuwe hoesje met telefoon erin 😊

Over het gebreide telefoonhoesje lees je hier meer
Dat waren een heleboel ijsjes! En daarmee gaan we het weekend in: fijn weekend gewenst en denk aan de happy momentjes 🍀



Zomer 2018, natuurlijk gaan de haak- en breipennen gewoon door bij De Breimeisjes!
Ook nog steeds vaak een nieuw blogje, wél iets minder uitgebreid, misschien soms met wat "oud nieuws", ook happy momentjes en inspiratie.
Leuk dat je komt kijken en lezen!
Een fijne zomer gewenst met heel veel happy momentjes 🍀




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Een telefoonhoesje en (sleutel)hanger bij elkaar; wat een gezellig gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn weekend! Waarin er vast weer een ijsje gegeten gaat worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw! Wat een heerlijk vrolijke boel zo! Vrroal de geborduurde tashanger vind ik erg leuk, hij springt eruit!

    BeantwoordenVerwijderen