{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 14 maart 2018

Ring en armband

Ring en armband


Gisteren liet ik Pykje fjouwer zien. Pykje fjouwer kreeg ook nog een ring om:


Even inzoomen:


Het idee is dat je aan de ring een kaartje hangt met je naam en gegevens, zodat de school waar jouw Pykje fjouwer terecht komt weet wie het Pykje gehaakt heeft. Ik vond een kraal die er precies om gepast had, maar dan had ik dat moeten doen voordat ik het pootje vastzette. Nu heb ik een magische ring om 't pootje gehaakt en daar iets van 12 vasten op gezet. Is ook wel leuk: een gehaakte ring.
En m'n kaartje zit eraan nu:


Pykje fjouwer is uitgevlogen, eerst een tussenlanding bij de Devo in Sneek, waar een verzamelpunt is. Ik ben heel benieuwd waar dit Pykje uiteindelijk terecht komt!

En ja, 't was een lastig karwei, die pootjes. Vooral die teentjes.... De rest, daar was ik wel mee bekend, die armbanden die ik haakte voor het haaktijdschrift Aan de Haak haak je ook op die manier. En deze zilverkleurige armband is een hele fijne armband, ik draag 'm graag:


De volgende foto's maakte ik in december, toen ik de armbandjes haakte. 


Blauwe en grijze tinten  passen over 't algemeen heel goed bij wat ik draag.


De Aan de Haak waar deze armbandjes in staan is nog steeds te koop.


Hier lees je meer over dat nummer. 

Ik ben overigens blij dat we geen sneeuw meer hebben, van mij mag het voorjaar beginnen. Wat hadden we maandag al een heerlijke dag! Voor het weekend hebben ze het weer over kou... O, o, ik wil zo graag dat het lente wordt! Daarom ook de paar moestuintjes die ik kreeg vandaag in de blog. Een beetje Lentesprint en ZaaienmaarT:


1 x cherrytomaatjes en 3 x komkommers. En vorig jaar heb ik een komkommer geoogst en dat was de lekkerste ooit, dus ik ben blij met deze nieuwe moestuintjes 🙂


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Met een zelfgehaakte ring is Pyke nog mooier. Dat hij maar een mooie reis mag hebben. Ja priegelwerkjes vallen niet mee met het stijgen der jaren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw pykje fjouwer is helemaal af met het ringetje.Een schattig vogeltje. En wat steun je er een mooi doel mee.
    Veel succes met de moestuintjes. Ik wens je een goede oogst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat toch een leuk project, jou pykje fjouwer is fantastisch! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pykje fjouwer is heel leuk geworden ..ik ben ook
    benieuwd waar hij terecht komt ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk project van die vogeltjes, succes met je moestuintjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Is ook helemaal echt met een ring! En het staat nog leuk ook. Ja, de moestuintjes... ik heb er ook een stel gescoord. Jammer dat er dit jaar maar weinig soorten zijn en dat het zo'n korte actie was.
    We krijgen dit weekend nog wel kou hoor Akkelien! Die lente stuitert weer een klein beetje terug...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen