{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 29 maart 2018

Donderdag - dekendag Meerdere grote grannysquares per week!

Donderdag - dekendag Meerdere grote grannysquares per week!


Vorige week schreef ik al dat er ineens haast gemaakt moet worden met de dekens. Ik haak nu #meerdaneengrannyperweek, want #eengrannyperweek is niet genoeg....

Ik heb deze week drie super grote grannysquares gehaakt:


Dit blok is geïnspireerd op de Mondriaan-kleuren.


Dit is wel een heel fleurig en kleurig blok geworden 🙂



Voor dit blok heb ik gelet op wat er in de blokken ernaast aan kleuren zat en zo kwam ik tot deze selectie:


Ik zit nu op 16 vierkanten, de deken is op dit moment vierkant. Ik moet nu even iets anders te werk gaan, want ik heb niet meer genoeg oranje en geel garen om de laatste 8 blokken te beginnen én te eindigen met twee toeren van deze kleuren. 


En gisteren vertelde ik al dat Christine daarom tijdens de handwerkavond een granny had zitten haken. Margriet had haar granny's ook mee. De bovenste rij is van Christine, de anderen zijn van Margriet. Willemien en Hedy hebben thuis ook nog wat liggen, gelukkig.


Wij hebben op 9 april al weer een handwerkavond en hopen dan de deken compleet te hebben. Gelukkig is mijn deel al klaar!

Nog even een tussenstand van m'n Sneek-deken.
Dit is de achterkant:



En dit is de voorkant:



Hier moet ik ook echt flink aan door haken, want de deken wordt véél te klein! Er moet nog wel een flinke rand om...

En dat allemaal voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. Wil je er meer over weten? Kijk dan even op hun Facebookpagina! En kijk ook even bij Haak je aan? Samenhaken is verbindenOf op de Instagram-account
Erg leuk om te volgen, en om te zien wat voor mooie dekens er worden ingeleverd. En hoe het met de stand is. Inmiddels zijn het er al ruim 7500!

En dan nog even over de Knit & Knot, ik ga zelf op zaterdag 7 april. Ik mocht kaartjes weggeven, daar schreef ik vrijdag over. Die kaartjes zijn voor ... Irene! Ik heb alle namen op briefjes gezet en het helemaal eerlijk het lot door zoons hand laten bepalen.
Veel plezier, misschien zie ik je daar!








Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke deken wordt het! Het is nu hard werken om de dekens klaar te krijgen; wat zal je straks een tijd overhouden 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de kaartjes!! Vriendin die mee gaat kan alleen op zondag dus dan ga ik je niet in Tilburg ontmoeten. Maar dat komt wel goed😉...

    Ik vroeg me ook al af of je straks niet in een gat valt als alle dekens af en ingeleverd zijn.

    Kan ik misschien nog helpen met grote basis grannies haken?

    Fijne dag!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, een gat.... ik denk het niet, hoor :-D Zoon wil ook nog graag een deken, maar dat moet nu nog steeds wachten!

      Verwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de Vrolijke Grote Grannydeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat als een speer! Dat gaat vast helemaal goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig en die Sneek deken wordt een toppertje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoeveel uur per dag gaat er bij jou in haken zitten :) je grote granny deken wordt erg vrolijk. Leuk al die kleurtjes. Druk maar niet onrustig. En je sneekdeken is zo gaaf. Nou haakse maar weer dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Go, go, go met die deken!! Ziet er mooi uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen